توافق هسته‌ ای از حوادث اخیر ایران جداست

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، جوزپ بورل در نشست گروه هفت از گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان خبر داد و گفت محکومیت اتحادیه اروپا را نسبت به آنچه «سرکوب اعتراضات در ایران» می‌خواند، به او اطلاع داده است.

به گزارش وبسایت اتحادیه اروپا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از برخی اقدامات ضد ایرانی از جمله تصویب تحریم‌ها علیه کشورمان خبر داد و گفت: «ما به حمایت از تظاهرکنندگان ادامه خواهیم داد و به حمایت از اوکراین برای مقابله با حملات هوایی ادامه خواهیم داد و اصرار داریم که ایران از ارائه تسلیحات به روسیه خودداری کند».

جوزپ بورل در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود مدعی شد: «در مورد برجام، مذاکرات به بن بست رسیده است. هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. اما من فکر می‌کنم که ما باید حمایت قوی خود را از تظاهرکنندگان، از تلاش برای تبدیل نشدن ایران به یک قدرت هسته‌ای متمایز کنیم».

گفتنی است، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی در خصوص اقدامات مداخله جویانه بلوک غرب گفته است: «واشنگتن در امور داخلی ایران مداخله می‌کند و به دنبال فرار از مذاکرات هسته‌ ای است». وی همچنین در خصوص اتهام‌زنی‌ها در مورد فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه گفته است چنین اظهاراتی فقط با هدف اعمال فشار بر تهران صورت گرفته است.

کی‌یف تاکنون ادعا‌های متعددی را در خصوص ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح کرده است. اما حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان این ادعا را قویا رد کرده و می‌گوید اگر برای ما مشخص گردد که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، «بی تفاوت نخواهیم بود».

منبع: باشگاه خبرنگاران

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *