عادات روزانه برای تقویت سلامت روان

ad1

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ممکن است به این موضوع دقت کافی نداشته باشیم اما عادات روزانه می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد.

تنبلی کردن، دیر خوابیدن، مصرف مواد غذایی ناسالم، دیر از خواب بیدار شدن همگی می‌توانند منجر به تحلیل وضعیت سلامتی شوند.

ترکیب عادات مثبت مانند مدیتیشن، گذراندن زمان در طبیعت، تغذیه سالم، انجام یوگا و تمرینات تنفسی می‌تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

کارشناسان تاکید دارند: عادات ما نه تنها روز ما بلکه ذهن، بدن و روح ما را نیز شکل می‌دهند. در سبک زندگی شهری تنها چیزی که نیاز داریم، آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین ذهن، بدن و روح تنها کاری که باید انجام داد این است که از برخی عادات سالم پیروی کنیم.

روزنامه هندوستان تایمز در ادامه به برخی از عادات روزانه که به سلامت جسم و روح کمک می‌کند، اشاره کرده است.

انجام مدیتیشن: مدیتیشن یک روش عالی برای بهبود آسیب‌ها و از بین بردن استرس و اضطراب غیر ضروری است. ذهن، ماهیچه‌ها و اعصاب را آرام می‌کند و باعث می‌گردد ذهن به سطح آرامش برسد. انجام منظم مدیتیشن می‌تواند بهبود قابل توجهی در سلامت روان به همراه داشته باشد و هنگامی که ذهن در آرامش باشد، بدن نیز عاری از بیماری می‌گردد.

ساعاتی را در طبیعت بگذرانید: بدن نیاز دارد تا ساعاتی را به استراحت و دور از فضای کار و محیط بسته خانه سپری کند. گذراندن دقایقی در طبیعت به شادابی بدن و ذهن کمک می کند. هوای تازه یک محرک عالی برای مغز است و می‌تواند کمک کند تا ذهن آرام گردد.

رعایت یک رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی روح و جسم دارد. هنگامی که از غذای سالم مصرف می‌کنیم، بدن و ذهن به طور موثرتری واکنش نشان می‌دهند و در سطح عمیق‌تری به هم متصل می‌شوند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. سبزیجات تازه، میوه‌ها از جمله غذاهای سالم هستند. لازم است تا حد امکان از مصرف شکر و غذاهای سرخ شده خودداری و آنها را با غذاهای سالم و خوشمزه جایگزین کرد.

تنفس عمیق: نفس عمیق به اندازه کافی قدرتمند است که الگوی افکار منفی را تغییر دهد. در مواقع اضطراب، نفس عمیق بکشید و خوبی‌های طبیعت را استشمام کنید. در این شرایط می‌توان به یک حس آرامش رسید که در آن تمام افکار منفی از ذهن پاک می‌گردد.

خواب کافی: خواب هورمون‌های رشد را در بدن ترشح می‌کند که برای سلامتی ضروری است. علاوه بر این، خواب کافی به بدن اجازه می‌دهد روز بعد عملکرد موثرتری داشته باشد و از انرژی کافی برخوردار باشید. زمانی که خواب کافی داشته باشید، بدن و ذهن شما بهتر هماهنگ می‌شوند.

منبع: فارس

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

کنگره در مسیر حرکت به سمت حامیان ترامپ

‌با شکست لیز چنی، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از رقیب هم‌حزبی خود در انتخابات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *