هشت افشاگری‌ مهم از کتاب جدیدی درباره ترامپ

ad1

به گزارش جام جم آنلاین، این جزییات تکان‌دهنده و نکاتی بسیار بیش از این‌ها را «مگی هابرمن» روزنامه‌نگار نیویورک تایمز در کتاب‌اش با عنوان «شیاد» افشا کرده است که مدت‌هاست انتظار نشر آن می‌رفت و طی چند روز گذشته منتشر شد.

این کتاب ماجراهای ترامپ را از دورانی که یک تاجر نیویورکی بود تا زندگی او پس از ریاست جمهوری دنبال می‌کند. این کتاب برگرفته از مصاحبه با بیش از ۲۰۰ منبع، از جمله دستیاران سابق و همچنین سه مصاحبه با خود ترامپ است.

رئیس‌جمهور سابق به هابرمن حمله کرده و در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود نوشته است که این کتاب حاوی «داستان‌های ساختگی بسیار است و مطلقاً هیچ راستی‌آزمایی در آن نیست».

در اینجا هشت مورد از بزرگترین افشاگری‌های کتاب آورده شده است:

ترامپ می‌خواسته ایوانکا و جارد کوشنر را اخراج کند

هابرمن می‌نویسد که در جلسه‌ای با جان کلی، رئیس‌دفتر وقت کاخ سفید و سپس دان مک‌گن، مشاور کاخ سفید، نزدیک بوده است ترامپ توییت کند که دخترش، ایوانکا، و دامادش جارد کوشنر – هر دو از دستیاران ارشد کاخ سفید – در حال ترک مناصب خود هستند.

کلی جلوی او را گرفت و به او توصیه کرد قبل از ارسال توییت ابتدا با ایوانکا و کوشنر صحبت کند. ترامپ هرگز با آنها صحبت نکرد و هر دو تا پایان دوره ریاست جمهوری او از دستیاران کاخ سفید بودند.

این کتاب همچنین فاش می‌کند که ترامپ مکرراً درباره دامادش با تحقیر صحبت می‌کرد و یک بار پس از شنیدن یک سخنرانی عمومی که جارد کوشنر در سال ۲۰۱۷ انجام داد، اظهار داشت که کوشنر «مثل یک بچه به نظر می‌رسد».

ترامپ این‌ را تکذیب کرده است و گفته است که هیچ‌گاه تمایلی به اخراج ایوانکا و همسرش نداشته است. او گفت: «خیال‌پردازی محض است. هرگز حتی به ذهنم هم نرسیده بود.»

ترامپ بمباران آزمایشگاه‌های تولید مواد مخدر در مکزیک را بررسی کرده بود

هابرمن می‌نویسد که ترامپ چندین بار احتمال بمباران آزمایشگاه‌ های مواد مخدر مکزیک را مطرح کرده بود – پیشنهادی که مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا را متحیر کرد.

این ایده از مکالمه‌ای که ترامپ با برت گیروآر، مامور بهداشت عمومی و دریاسالار در سازمان خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده، سرچشمه گرفته بود.

گیروآر – به رسم ماموران بهداشت عمومی در این سپاه ویژه – با لباس یونیفورم به دفتر بیضی (دفتر و محل کار رسمی رئیس‌جمهور آمریکا) رفته و به ترامپ گفته بود که تأسیسات تولید داروهای غیرقانونی در مکزیک باید با قرار دادن «علامتی برای هدف» برای جلوگیری از آمدن مواد مخدر غیرقانونی از آن سوی مرز کنترل شوند.

پس از آن ترامپ که گیروآر را با یک مامور نظامی اشتباه گرفته بود، پیشنهاد بمباران تأسیسات مواد مخدر را داد. در پاسخ، کاخ سفید از گیروآر خواست تا از پوشیدن یونیفرم خود دست بردارد.

ترامپ از مرگ بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ می‌ترسید

وقتی ترامپ در اکتبر ۲۰۲۰ به کووید ۱۹ مبتلا شد، وضعیت او در کاخ سفید رو به وخامت بود و می‌ترسید که بمیرد.

در مقطعی، تونی اورناتو، معاون رئیس‌دفتر او، به رئیس‌جمهور هشدار داد که اگر وضعیت سلامتی او وخیم‌تر گردد، او باید رویه‌هایی را برای اطمینان از تداوم فعالیت دولت اتخاذ کند.

این ترس علی‌رغم تلاش‌های متعدد ترامپ برای کوچک شمردن این همه‌گیری وجود داشت، زیرا او نگران بود که این ویروس بر تصویر و انگیزه‌های سیاسی او تأثیر منفی بگذارد.

هابرمن می‌نویسد که از دستیاران اطرافش خواسته بود که ماسک‌های خود را بردارند و به اندرو کومو، فرماندار وقت نیویورک توصیه کرده بود که در مورد ویروس در تلویزیون صحبت نکند.

بر اساس این کتاب، ترامپ خطاب به کومو گفته بود: «خیلی بزرگش نکنید. آن را به یک مشکل تبدیل خواهید کرد.»

ترامپ در جلسه با نخست‌ وزیر بریتانیا به املاک خود اشاره کرد

کتاب هابرمن به جزئیات چندین برخورد بین ترامپ و رهبران جهان می‌پردازد.

به عنوان مثال، در اولین دیدار خود با ترزا می، نخست‌وزیر وقت بریتانیا، ترامپ در مورد سقط جنین صحبت کرد و گفت: «بعضی از مردم طرفدار حق زندگی (مخالف سقط جنین) هستند، برخی افراد طرفدار حق انتخاب (موافق سقط جنین) هستند. فکرش را بکنید که حیواناتی با خالکوبی به دختر شما تجاوز کنند و او باردار بشود؟»

او سپس موضوع را به گفتگویی درباره ایرلند شمالی تغییر داد تا درباره چگونگی جلوگیری از راه‌اندازی یک پروژه نیروگاه بادی دریایی در نزدیکی ملک خود بحث کند.

ترامپ از جولیانی خواست برای ابطال انتخابات ۲۰۲۰ «هر کاری» انجام دهد

وقتی مشخص شد که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ در حال شکست خوردن در مقابل جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، است، با رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی‌اش تماس گرفت.

بعد از این‌که وکلای دیگر تن به خواسته او برای تقاضای ابطال نتایج انتخابات ندادند، ترامپ گفته بود: «بسیار خوب، رودی، همه چیز دست توست. بزن به سیم آخر و هر کاری می‌خواهی بکن. برای من مهم نیست.»

بر اساس این کتاب، او به جولیانی گفت: «وکلای من افتضاح هستند.» او همچنین مکرراً پت سیپولون، مشاور کاخ سفید را سرزنش می‌کرد.

این کتاب افشا می‌کند که در آن زمان، ترامپ شیفته تئوری‌های توطئه بود و به دنبال وکلایی می‌گشت که حتی مشاورانش احساس می‌کردند که گرفتار توهم اند.

ترامپ در حال پرواز بهانه‌ای برای فرار از مالیات به ذهنش رسید

کوری لواندوفسکی، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ و هوپ هیکس، معاون مطبوعاتی‌اش، هنگامی که ترامپ در حال پرواز برای کارزار انتخاباتی‌اش بود از او خواستند تا به امتناع او از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش رسیدگی کند – موضوعی که آنها آن را مشکلی برای تلاش ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید می‌دانستند.

هابرمن می‌نویسد که ترامپ قبل از اینکه فکری ناگهان در ذهنش جرقه بزند به عقب خم شد و پاسخ داد: «خب، می‌دانید که مالیات‌های من تحت حسابرسی است، من همیشه حسابرسی می‌شوم. خب منظورم این است که می‌توانم بگویم، زمانی که دیگر تحت حسابرسی نباشم آنها را منتشر می‌کنم. زیرا هرگز موقعیتی پیش نمی‌آید که تحت حسابرسی نباشم.»

از زمان ریچارد نیکسون، تمامی رئیس‌جمهورهای آمریکا داوطلبانه اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند. تحقیقات نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۰ آشکار کرد که ترامپ در سالی که رئیس‌جمهور شد، ۷۵۰ دلار (۶۶۲ پوند) مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

ترامپ اسناد را در توالت کاخ سفید ریخته بود

زمانی که ترامپ بر سر کار بود، کارکنان کاخ سفید گهگاه متوجه می‌شدند که توالت با کاغذ چاپی بند آمده است و معتقد بودند که او اسناد را در توالت ریخته و سیفون را کشیده است.

ادعا می‌گردد او همچنین اسنادی را پاره کرده بود، که برخلاف قانون اسناد ریاست جمهوری است – قانونی که می‌گوید اسناد ایجاد یا دریافت شده توسط رئیس‌جمهور، دارایی دولت ایالات متحده است و پس از پایان دوره ریاست جمهوری باید در اختیار آرشیو ملی ایالات متحده قرار بگیرد.

این جزئیات در میان ادعاهای گسترده‌تر مبنی بر گم شدن اسناد کاخ سفید در زمان ترامپ که توسط آرشیو ملی مطرح شده است، فاش شده است. ترامپ همچنین با تحقیقات جنایی از سوی وزارت دادگستری به دلیل نگهداری سوابق دولتی در املاک مار-ئه-لاگو در فلوریدا پس از ترک مقام خود مواجه است.

ترامپ فکر می‌کرد که کارکنان اقلیت‌های قومی پیشخدمت هستند

هابرمن می‌نویسد که در یک جلسه کنگره، اندکی پس از مراسم تحلیف ترامپ در سال ۲۰۱۷، او به گروهی از کارکنان دموکرات از نژادهای مختلف رو کرد و از آنها خواست غذای میان‌وعده بیاورند و آنها را با پیشخدمت اشتباه گرفته بود.

در این کتاب توضیح داده شده است که ترامپ این سخنان را به کارکنان سناتور چاک شومر و نماینده نانسی پلوسی گفته بود.

منبع: ایسنا

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!

بهترین و جامع ترین بررسی که در طی این چند روز دیده شده، تمام زوایا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *