آشنایی با نحوه به اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای در اندروید

ad1

به گزارش جام جم آنلاین، سیستم عامل های گوشی به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات کاربری شبکه وای‌فای (رمز عبور) خود را بدون نیاز به وارد کردن دستی آن‌ها به اشتراک بگذارند. این بدان معناست که می‌توانید رمز عبور را بدون نیاز به وارد کردن آن در گوشی شخص دیگر به اشتراک بگذارید.

در ادامه نحوه انجام اینکار و نکات مهم در مورد آن را توضیح خواهیم داد. این ویژگی در تمامی دستگاه‌های دارای نسخه اندروید 8 یا بالاتر موجود است.

بدان معنا که اگر دستگاهی دارید که دارای سیستم عامل اندروید 8 یا بالاتر است امکان استفاده از این ویژگی برای اشتراک گذاری رمزهای عبور وجود دارد.

برای شروع، مطمئن شوید که دستگاه شما به شبکه وای فایی که می‌خواهید رمز عبورش را به اشتراک بگذارید متصل است. سپس می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامه تنظیمات را در دستگاه اندروید خود باز کنید.

2. روی « Network & Internet» ضربه بزنید.

3. شبکه وای فای مورد نظر را انتخاب کنید.

4. روی گزینه « Share» ضربه بزنید؛ این گزینه احتمالا در انتهای صفحه واقع شده است.

5. ممکن است از شما خواسته گردد که با اقدامات امنیتی دستگاه خود، مانند رمز عبور، اثر انگشت یا تشخیص چهره، احراز هویت را انجام دهید.

6. پس از انجام احراز هویت، یک کد QR روی صفحه نمایش داده می گردد. اکنون باید این کد را با استفاده از گوشی شخص مورد نظر اسکن کنید.

7. برای این کار برنامه دوربین گوشی شخص را باز کنید و به حالت Photo بروید.

8. کد QR را در مرکز قرار دهید و آن را برای چند ثانیه در کادر نگه دارید. یک پاپ آپ ظاهر می گردد و از شما می خواهد به شبکه وای فای متصل شوید.

9. برای پیوستن به شبکه در پنجره بازشو روی « Connect’ to network» ضربه بزنید.

10. راه دیگر این است که می‌توانید روی دکمه « Share» ضربه بزنید تا رمز عبور به صورت متن ساده نمایش داده گردد، سپس می‌توانید آن را به صورت دستی با شخص به اشتراک بگذارید.

11. توجه داشته باشید که شاید امکان اشتراک گذاری رمزهای عبور از طریق کدهای QR در همه دستگاه های اندروید در دسترس نباشد؛ بنابراین مطمئن شوید که دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی می کند.

با استفاده از مراحل بالا، می‌توانید شبکه وای‌فای خود را بدون لو دادن  رمز عبور با هر کسی به اشتراک بگذارید. این ویژگی امن است و از حریم خصوصی شما نیز محافظت می کند.

منبع: فارس

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

طبق شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *