بارش‌های مخاطره‌آمیز در راه است

ad1

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در امروز پنجشنبه افزود: ‌شهروندان در بیشتر مناطق کشور مانند‌ آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، شمال کرمان، تهران، قزوین، قم، البرز، سمنان، گیلان،‌ مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهند بود.

وی درباره شدت این بارش‌ها نیز عنوان کرد: بارش‌های روز پنجشنبه به شکل نقطه‌ای و محلی خواهد بود، البته در برخی مناطق‌ بویژه در ساعات بعد از ظهر بارش‌ها‌ شدید و همراه با وزش باد شدید، رگبار و رعد برق پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یاد آور شد: با توجه به شدت بارش‌ها در ساعات بعد از ظهر به شهروندان توصیه می‌گردد در روز پنجشنبه در مناطقی که به آنها اشاره شد از قرار گرفتن در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند. البته خطر لغزندگی معابر ‌و صاعقه نیز در این مناطق وجود دارد.

به  گفته ضیاییان احتمال خیزش گرد و غبار و بارش تگرگ نیز در برخی مناطق وجود دارد.

 وی درباره شرایط جوی کشور در روز جمعه نیز  توضیح داد: برای روز جمعه نیز بارش‌های مخاطره‌آمیزی برای استان خراسان شمالی، استان گلستان و شمال استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است. افزون بر این شهروندان فردا جمعه نیز در ‌سمنان، خراسان‌جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پاسخ به این پرسش که شرایط جوی کشور در روز شنبه آینده چگونه‌ خواهد بود؟ به جام جم آنلاین گفت: در روز شنبه ‌بارش‌ها را به صورت‌‌ پراکنده‌، نقطه‌ای و خفیف‌تر خواهیم داشت و به این ترتیب شهروندان در شمال آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، شمال فارس،‌ غرب یزد، ارتفاعات کرمان، البرز‌، تهران و مازندران شاهد رگبار باران خواهند بود.

ضیاییان درباره اینکه آیا در هفته پیش‌رو شاهد ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور خواهیم بود؟ نیز عنوان کرد: این روزها کشور به صورت متناوب تحت تاثیر عبور امواج ناپایدار جو است و  بیشتر روزها شاهد بارش‌های بهاری خواهیم بود.

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!

بهترین و جامع ترین بررسی که در طی این چند روز دیده شده، تمام زوایا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *