ببینید | دژ فضایی

ad1

تعداد بازدید : 1

پس از 10 سال تحقیق بر روی آن، اسرار حملۀ مهاجمان به کرۀ زمین کشف می‌گردد. دانشمندان برای مقابله با مهاجمان فضایی، شروع به بازسازی آن می‌کنند. سرانجام سفینه به همراه جزیره‎ای که در آن سقوط کرده بود به فضا منتقل می‌گردد تا ساکنین این جزیره مدافعان اصلی انسان ها در مقابل مهاجمین فضایی شوند. این شروعِ سری داستانهای «دژ فضایی» است.

اما در فصل های بعدی این مجموعه، که به لحاظ داستانی، با فاصلۀ زمانی زیادی اتفاق می‌افتد، همواره انسان ها به دفاع از سیارۀ خاکی‌شان در مقابل مهاجمان می‌پردازند که گاه با شکست مواجه شده و گاه به پیروزی می‌رسند. در مقابل مهاجمان برای تسخیر زمین به هر روشی دست می‌زنند. جذابیت بالای این مجموعه بر دو عامل داستان و تغییر حالت زیبای هواپیماها به ربات‌های انسان نما است.

داستانی تخیلی که اواسط دهه 80 میلادی برای 15 سال آینده متصور شده بود؛ اما همچنان به دیدۀ یک داستان تخیلی در آینده می‌گردد به آن نگاه کرد.

مجموعه‌ انیمیشنی «دژ فضایی» با نام اصلی «روباتک» (به انگلیسی: Robotech) سه انیمه علمی تخیلی (The Super Dimension Fortress Macross‎،‏ Super Dimension Cavalry Southern Cross و Genesis Climber Mospeada) را دربرمی گیرد. این مجموعهٔ ۸۵ قسمتی بین سال های 1982 تا 1984 با همکاری امریکا و ژاپن (شرکت ژاپنی تاتسونوکو پروداکشن) ساخته شد و سال ۲۰۰۶ آخرین تولید آن درغالب فیلم سینمایی به نتیجه رسید.

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان عبری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *