ببینید | لزوم توقف ‌طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت‌

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، این روزها بحث ‌درباره حذف کارت‌های سوخت در پمپ‌های بنزین، افزایش نرخ بنزین و ‌ کاهش سهمیه سوخت دوباره بالا گرفته است. بسیاری از شهروندان از این  گلایه دارند که حذف کارت‌های آزاد بدون برنامه اتفاق افتاده است و آنها هنگام مراجعه به جایگاه‌ها در جریان این مساله قرار گرفته‌اند و صف‌ در پمپ‌‌های بنزین طولانی‌تر از گذشته شده است.

علاوه بر این جایگاه‌‌داران نیز با این رویکرد موافق نیستند و می‌گویند‌ حذف کارت‌های آزاد مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس نیز مخالف این رویکرد هستند و از مسئولان می‌خواهند که اجرای این طرح را متوقف کنند.

شهباز حسن‌پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از این نمایندگان است. او در گفت‌وگو با خبرنگار‌ جام جم آنلاین تاکید می‌کند: بهتر است وزیر نفت ‌هرچه زودتر دستور توقف اجرای این طرح را صادر کند و کارت‌های سوخت آزاد به پمپ‌های بنزین برگردانده گردد.

تعداد بازدید : 2

او درباره اجرای نامناسب این طرح نیز عنوان می‌کند: متاسفانه دولت برخی برنامه‌ها را بدون اطلاع رسانی مناسب اجرا می‌کند‌ و سبب‌ ایجاد جو نامناسبی در جامعه می‌گردد. در واقع دولت بدون اینکه شهروندان را در خصوص طرح جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد توجیه کند، اقدام به این کار کرده است.‌

حسن‌پور بیگلری ادامه می‌دهد: دولت قبل از هر اقدامی باید با مردم صحبت کند. نباید فراموش کرد که اطلاع رسانی دقیق و شفاف زمینه را برای اجرای مناسب برنامه‌ها فراهم می‌کند، زیرا به این شکل شهروندان هنگام اجرای برنامه‌ها همکاری بیشتری با مسئولان خواهند کرد‌.

به گفته او بدون توجه به اطلاع رسانی مناسب اجرای طرح‌هایی مانند جمع آوری کارت‌های سوخت سبب ایجاد جو روانی نامناسب در جامعه می‌گردد.‌

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا دولت و مجلس برنامه‌ای در خصوص افزایش نرخ سوخت ‌دارند؟ عنوان می‌کند: بحث افزایش قیمت سوخت در دستور کار دولت و مجلس نیست و دولت در این خصوص با نمایندگان مجلس ‌ رایزنی نکرده است.

‌این نماینده مجلس درباره اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای کاهش سهمیه سوخت دارد؟ نیز توضیح می‌دهد: نمایندگان مجلس با کاهش سهمیه بنزین مخالف هستند و دولت نیز هیچ برنامه‌ای برای کاهش سهمیه سوخت ندارد.‌

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *