دستگیری متهمانی که با آرم صداوسیما کلاهبرداری می‌کردند

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: با وصول پرونده‌های متعددی به پلیس فتا یکی از استان‌ها با موضوع مزبور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: متهمان پرونده طی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی با آرم صدا و سیما اقدام به اخذ اطلاعات شخصی، بانکی و به دنبال آن فعال سازی سامانه‌های بانکداری الکترونیک می‌کردند و در نهایت از حساب مال باختگان برداشت غیرمجاز داشتند.

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوز‌های قضائی دستگیر شدند.

وی خبر داد: این افراد سودجو در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند و در بررسی‌های صورت گرفته تا کنون تعداد ۶۳ نفر مال باخته با ارزش ریالی بالغ بر ۴ میلیارد ریال مورد شناسایی قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحد‌های پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۷۶ باند در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ ای شناسایی شدند که در این رابطه ۳۲۹ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *