شتاب در بومی‌سازی تجهیزات

[ad_1]

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور درحوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های دانش علوم شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی است.

تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از سیاست‌‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی محسوب می‌گردد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی در راستای اهداف و برنامه‌های حمایتی و مشارکتی خود برای تجهیز مراکز علمی، تحقیقاتی به ابزارها و دستگاه‌های پیشرفته از طریق تعامل با شمار زیادی از شرکت‌های فعال درحوزه‌های شناختی، نسبت به تجهیز مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله سیستم‌های ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف ‌نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای اقدام کرده است.

در چارچوب سیاست‌های راهبردی این ستاد، مراکز علمی و دانشگاهی بیشمار دیگری در نقاط مختلف کشور با ارائه درخواست‌هایی خواستار بهره مندی از سیاست‌‌ها و برنامه‌های حمایتی و مشارکتی این ستاد برای تجهیز مراکز تحقیقاتی و تخصصی به دستگاه‌‌ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی هستند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌ های شناختی به منظور توسعه زیرساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، تلاش می‌کند تا با تمرکز بر توسعه فناوری‌های ثبت سیگنال و تحریک مغز، تجهیز آزمایشگاه‌ها و آماده‌سازی ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد.

در چارچوب این سیاست، حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه علوم شناختی در اولویت ستاد قرار دارد و با توجه به سیاست‌های کلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، تاکنون بیش از یکصد مرکز درمانی و دانشگاهی و تحقیقاتی به دستگاه‌‌ها و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل تجهیز شده اند.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *