قرض‌کردن برای خرید آیفون!

ad1

آخرین نسل آیفون که هفته گذشته توسط اپل‌ رونمایی شد، تفاوت چندانی با نسل‌های گذشته نخواهد داشت. با وجود این‌، ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش بزرگ‌تر، سنسور دوربین روشن‌تر و البته رنگ‌های مشخصی که قبلا در دسترس نبوده‌اند، با قیمت بیشتری همراه خواهند بود‌. آیفون14 با قیمت 799 دلار و آیفون14 پرو با قیمت 999 دلار به فروش خواهد رسید.
بدهی؛ برای آیفون؟
بر‌اساس آخرین مطالعه سالانه آیفون توسط پلتفرم مالی شخصی WalletHub، 36 درصد از بزرگسالان مورد بررسی قصد دارند آخرین مدل را بلافاصله پس از عرضه آن دریافت کنند. این رقم 24 درصد بیشتر از سال گذشته است. در میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 21درصد گفتند که یک آیفون جدید ارزش بدهکاری را دارد. در یافته‌های دیگر، 31درصد از افراد مورد بررسی گفتند که یک گوشی جدید یک‌ضرورت است. حدود 20درصد گفتند که نداشتن آخرین مدل، نشانه آن است که کسی از نظر مالی دچار مشکل شده است و 34 درصد گفتند تلفن‌شان با‌ارزش‌ترین دارایی آنهاست.
جیل گونزالس، تحلیلگر WalletHub می‌نویسد: «بیش از یک‌سوم مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند تلفن آنها با‌ارزش‌ترین دارایی آنهاست. [احتمالا] تعداد کمی از دستگاه‌های دیگر می‌توانند به همان اندازه عملکردهای مختلف را انجام دهند در حالی‌که به‌راحتی قابل حمل هستند.» تلفن‌های همراه هم برای استفاده اجتماعی آنها کلیدی است، مانند حفظ ارتباط مردم با عزیزان‌شان در طول همه‌گیری و زمان‌هایی که سفر گران است و هم برای استفاده تجاری به‌خصوص که بسیاری از مردم به کار از راه دور روی آورده‌اند. با توجه به اهمیت تلفن در زندگی روزمره، تعجب‌آور نیست که بسیاری از مردم مایلند برای آن هزینه بیشتری بپردازند و احتمالا شما بیشتر از یک جفت کفش یا یک شب دیگر از آن استفاده خواهید کرد. تورم و افزایش قیمت آیفون همچنین به این معنی است کسانی که ممکن است یک‌سال پیش می‌توانستند گوشی را به‌طور کامل بخرند، اکنون برای تامین مالی آن مشکل دارند. بدهی کارت اعتباری ملی از 841 میلیارد دلار در سال 2021 به 887 میلیارد دلار اکنون افزایش یافته است. گرفتار شدن در زرق و برق یک گوشی جدید می‌تواند مشکل‌ساز باشد. به لطف افزایش بدهی، بسیاری از آمریکایی‌ها خود را در یک حفره مالی می‌بینند که در آن نیمی از حقوق آنها به سمت مانده کارت اعتباری یا حتی فقط پرداخت بهره می‌رود. اکنون بسیاری از اپراتورها برای تلفن‌های جدید تأمین مالی بدون بهره ارائه می‌کنند اما حتی این پرداخت‌ها نیز می‌تواند بر بار بدهی‌ها بیفزاید.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *