ورود پلیس فتا به ماجرای هک حساب کاربری یک نماینده مجلس

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی فتا انتظامی کشور در گفت‌وگو با مهر در خصوص دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری نماینده مردم سقز و بانه گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و پلیس فتا ضمن هماهنگی با نماینده مذکور اقدامات فنی را در خصوص بررسی دی‌وایس و استخراج ادله دیجیتال مبنی بر چگونگی دسترسی غیرمجاز پیگیری می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص چگونگی هک حساب کاربری اعلام کرد: با توجه به حوادث اخیر، دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها متأسفانه افزایش یافته و معاندین با استفاده از این دسترسی، اقدام به انتقال پیام‌های مدنظر خود و تهییج و تشویش اذهان عمومی می‌کنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: علاوه بر نماینده فوق، شکایاتی از چهره‌های حقیقی، حقوقی، سیاسی و سلبریتی نیز داشته‌ایم که افرادی به حساب آنها دسترسی غیرمجاز پیدا کرده اند که در ادامه با هوشیاری آنها و تعامل با پلیس فتا این اقدامات ناکام مانده و دسترسی به خود افراد منتقل شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به چه طریق می‌توان از هک یا دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری جلوگیری کرد، گفت: افرادی که حساب کاربری دارند باید حتماً امنیت صفحه کاربری خود را حفظ کرده و از واگذاری آن به دیگران خودداری کرده و بر فعالیت ادمین ها نظارت داشته باشند؛ همچنین از گذرواژه‌های پیچیده قوی استفاده کنند تا خدای نکرده مطلبی از سوی آنها منتشر نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای هرگونه دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد یا انتساب هرگونه محتوا و مطلب به سایر افراد جرم بوده و پلیس به عنوان ضابط قضائی با مجرمان برخورد می‌کند.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *