پذیرفتن شروط نیجریه توسط توییتر

[ad_1]

بازکردن دفتر یکی از شروطی بود که نیجریه پیش از از سرگیری فعالیت‌هایش در این کشور به توییتر داد. نیجریه هفت ماه پس از این که این شبکه اجتماعی را به دلیل تصمیم توییتر برای حذف یک پست رئیس‌جمهور تحت فشار قرار داد، ممنوعیت توییتر را لغو کرد و دسترسی میلیون‌ها کاربر را بازگرداند. دولت گفت که این شرکت با شرایط خود در مورد مدیریت محتوای غیرقانونی، ثبت فعالیت‌های خود در نیجریه و یک ترتیب مالیاتی جدید موافقت کرده است. 

 شروط نیجریه این موارد بود:

اجرای قانون: توییتر نیجریه را در پورتال‌های پشتیبانی اجرای قانون ثبت می‌کند که دسترسی نامحدودی را برای دولت نیجریه و کارکنان توییتر برای مدیریت محتوای ممنوعه و غیرقانونی که برخلاف قوانین توییتر است، فراهم می‌‌کند. این کانال را برای سازمان‌های مجری قانون فراهم می‌‌کند تا بتوانند برای ارائه گزارشی با توجیه قانونی در مواردی که محتوای خاصی قوانین نیجریه را نقض می‌‌کند فراهم می‌‌کند.
احترام به قانون، فرهنگ و تاریخ: توییتر موافقت کرده که با قدردانی از قوانین نیجریه و فرهنگ و تاریخ ملی که چنین قانونگذاری بر اساس آن بنا شده است، عمل کند و با صنعت برای توسعه کد همکاری کند. نیجریه کشوری با زبان‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌های متنوع است بنابراین، قابل درک است که از نهادهای خارجی که ممکن است در آینده در امور کشور دخالت کنند، مطالبه گردد.
افتتاح یک دفتر محلی در سه ماهه اول سال 2022: برای پاسخگویی و کنترل، دولت همچنین از توییتر خواست تا قبل از پایان سه‌ماهه اول سال 2022 در این کشور حضور قانونی داشته باشد و در کمیسیون امور شرکت‌ها ثبت نام کند. همچنین موظف است مالیات موظف‌شده را پرداخت کند. توییتر امتیازات اعلام‌شده توسط دولت را تایید نکرد، اما در بیانیه‌ای گفت: «خوشحالیم که توییتر برای همه در نیجریه بازیابی شده است. ماموریت ما در نیجریه و سراسر جهان خدمت به گفت‌وگوی عمومی است.» با این حال، وزیر اطلاعات که در یک برنامه رادیویی، پیوند رادیویی، در ابوجا در فوریه 2022 ظاهر شد، گفته بود که انتظار می‌‌رود توییتر دفتر نیجریه خود را قبل از پایان مارس 2022 افتتاح کند، که بخشی از توافق حاصل شده در سال 2021 است. توییتر همچنین موافقت کرد که از همه مالیات‌های قابل پرداخت تبعیت کند، زیرا طبق قوانین نیجریه کار می‌کند و آنها موافقت کردند که این کار را ظرف یک هفته پس از بازگرداندن فعالیت‌های خود انجام دهند. محمد توضیح داد که قصد دولت نیجریه برای تنظیم این پلتفرم با میل به پاکسازی پلتفرم آغاز شد و به هیچ وجه در برابر آزادی بیان و بیان آنطور که بسیاری از مردم فکر می‌‌کنند مقاومت نکرد. به گفته وی، «ما قصد داریم رسانه‌های اجتماعی را تنظیم کنیم، نه به این دلیل که می‌‌خواهیم رسانه‌ها را خفه کنیم یا می‌‌خواهیم آزادی بیان را زیر پا بگذاریم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که فقط محتوای مفید در رسانه‌های اجتماعی در دسترس است. همچنین پیشنهاد افتتاح دفتر توییتر در نیجریه در راستای مذاکرات دولت و این شرکت یک ماه پس از راه‌اندازی دفتر مرکزی این شرکت رسانه‌های اجتماعی در غنا مطرح شد. رئیس‌جمهور محمدو بوهاری در پخش روز استقلال خود در اول اکتبر 2021، گفت که توییتر باید قبل از لغو تعلیق پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، پنج شرط دولت نیجریه را برآورده کند. روابط بین دولت نیجریه و توییتر برای مدتی به هم ریخته بود. مقامات اغلب از این شرکت انتقاد می‌کردند که به اندازه کافی کاری برای مهار پست‌های توهین‌آمیز و سخنان تنفرآمیز انجام نمی‌دهد و آن را به دلیل بی‌ثبات کردن کشور سرزنش می‌کردند زیرا جنبش‌های اعتراضی از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزار سازماندهی استفاده می‌کردند. این ممنوعیت دو روز پس از آن آغاز شد که توییتر پستی را از رئیس جمهور حذف کرد که جدایی طلبان را تهدید به مجازات می‌‌کرد، که خشم توده ای را برانگیخت.
بوهاری نوشت: بسیاری از کسانی که امروز بدرفتاری می‌کنند برای آگاهی از ویرانی و تلفات جانی که در جریان جنگ بیافرا رخ داد، بسیار جوان هستند.کسانی از ما که 30 ماه در میدان بودیم و جنگ را پشت سر گذاشتیم، با آنها به زبانی که می‌‌فهمند رفتار خواهیم کرد.  این جنگ به تلاش‌های مردم ایگبو در جنوب شرقی نیجریه برای ایجاد یک کشور مستقل بیافرا پایان داد. پس از این ممنوعیت، وزیر اطلاعات، لای محمد، گفت که دولت به دلیل استفاده مداوم از این پلتفرم برای فعالیت‌هایی که می‌‌تواند موجودیت نیجریه را تضعیف کند اقدام کرده است. پس از آن توییتر و دولت نیجریه بحث‌هایی را درباره شرایطی آغاز کردند که این غول رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کرد تا در نیجریه عملیاتی گردد. دولت گفت که شرایط توافق شده «فصل جدیدی را در دیپلماسی دیجیتال جهانی باز می‌‌کند» و «الگوی عملیاتی جدیدی برای توییتر ایجاد می‌‌کند تا قوی‌تر به نفع نیجریه‌ای‌ها بازگردد». این بدان معناست که توییتر تصمیم گرفته که از شرایط دولت برای افتتاح یک دفتر محلی پیروی کند. اما توییتر به عنوان نهاد تجاری جهانی ، تنها زمانی از آن پیروی می‌‌کند که نیجریه برخی شرایط را داشته باشد. همچنین توییتر با انتصاب یک نماینده کشور تعیین‌شده برای ارتباط با مقامات نیجریه موافقت کرده است. یک تیم سیاست عمومی‌‌جهانی برای ارتباط با توییتر از طریق یک کانال ارتباطی اختصاصی در دسترس است.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *