8 تا از بهترین ماشین‌ها برای مسافرت کدام است؟

ad1

در این مطلب که با اقتیاس از سایت خودرویی همراه مکانیک نوشته شده است، می‌خواهیم معیارهای بهترین ماشین ها برای مسافرت را به شما بگوییم و ۸ مورد از بهترین خودروها برای سفر موجود در بازار ایران را معرفی کنیم.

مهم ترین ویژگی های ماشین مناسب سفر

اولین نکته‌ای که درباره ماشین های مسافرتی بسیار مهم است، کابین بزرگ و صندوق عقب جادار آنهاست. آدم‌ها دوست دارند که هنگام سفر فضای کافی برای جا دادن لوازم و همچنین قرارگیری سرنشینان و اعضای خانواده در اختیار داشته باشند. تصور کنید اگر قرار باشد با یک خودروی کوچک مثل پراید ۱۱۱ به همراه 4 نفر به یک مسافرت طولانی بروید، چه مصائب و دشواری‌هایی را باید تحمل کنید. پس کابین جادار و صندوق عقب بزرگ اولین و مهم‌ترین ویژگی یک خودروی مناسب سفر محسوب می‌گردد.

سیستم تعلیق نسبتا نرم با قابلیت جذب مناسب ضربات جاده از دیگر خصوصیاتی است که باید بهترین ماشین ها برای مسافرت از آن برخوردار باشند تا سرنشینان با کوبش های آزاردهنده روبرو نشوند. صندلی‌های خودرو هم باید فرم مناسب داشته باشد تا بدن سرنشین را به‌خوبی در برگرفته و هنگام سفر خستگی کمتری به آنها وارد کند.

مصرف سوخت متعادل و بهره‌مندی از امکانات به‌روز مثل کروز کنترل، ماساژور صندلی و حتی وجود سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، رادارهای هشدار و…، از دیگر ویژگی‌هایی است که بهترین ماشین ها برای سفر باید از آنها سود ببرند. وجود گیربکس اتوماتیک روی خودرو هم می‌تواند خستگی راننده را در طول سفر به حداقل برساند و ماشین را به گزینه بهتری برای سفر تبدیل کند.

ایمنی بالا را هم باید آخرین ویژگی بهترین ماشین ها برای مسافرت در نظر بگیریم. اگر خودرو امنیت بالایی داشته باشد، در صورت بروز حوادث ناگوار که احتمال وقوع آنها در طول سفر بسیار بالاتر است، می‌توان نسبت به سلامت سرنشینان خودرو اطمینان بالاتری داشت. اما اگر خودرو ایمن نباشد، سفری که قرار بوده مایع آرامش ذهن گردد، خدای نخواسته می‌تواند آلام و اندوه فراوانی به دنبال بیاورد.

 

دنا پلاس

خرید دنا پلاس به‌ویژه در نوع مجهز به موتور تنفس طبیعی، می‌تواند بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت باشد. کابین نسبتا بزرگ و جادار، صندوق‌ عقب وسیع با گنجایش ۵۰۰ لیتر، عملکرد فنی مناسب و مصرف سوخت قابل قبول در جاده، تعلیق نه‌چندان خشک، از ویژگی‌های مثبت این ماشین ایرانی برای مسافرت به شمار می‌روند. البته فضای راننده در این ماشین کمی تنگ به نظر می‌رسد.

 

خانواده تندر ۹۰

محصولات خانواده تندر ۹۰ جزو بهترین ماشین ها برای مسافرت در رده محصولات اقتصادی بازار ایران هستند. تندر ۹۰ از کابین جادار سود می‌برد، صندوق عقب آن فضای کافی در اختیار قرار می‌دهد، کیفیت سواری این خودرو نسبتا نرم است و کوبش‌های سیستم تعلیق آن اذیت کننده نیست. البته شاید فرم صندلی‌های تندر ۹۰ چندان مناسب مسافرت‌های طولانی نباشد که این نکته جزو نقاط ضعف تندر۹۰ در مسافرت محسوب می‌گردد 

 

خانواده سمند و سورن 

انواع خودروهای سمند به‌ویژه سمند ال ایکس ef7 و سورن پلاس می‌توانند یکی از بهترین خودروها برای سفر در ایران محسوب شوند. این دسته از محصولات ایران خودرو از کابین جادار و نسبتا راحت برخوردارند. صندوق عقب آن‌ها می‌تواند به راحتی پاسخگوی نیازهای مسافرتی ۴ تا ۵ نفر باشد و حضور کروز کنترل در نسخه‌های جدید سورن پلاس هم بر امکانات مناسب سفر این خودرو افزوده است. ضمن آن‌که عملکرد سیستم تعلیق خانواده سمند خیلی خشک نیست و تا حدودی موجب آرامش و رضایت سرنشینان در طول سفر خواهد بود.

 

تارا

محصولات خانواده تارا مجهزبه موتور تیوفایو می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر باشند. تارا مصرف سوخت متعادلی در جاده ارائه می‌دهد، کیفیت سواری آن متقاعدکننده است و هندلینگ و پایداری دلچسبی را از آن شاهد هستیم. کابین این خودرو در قیاس با محصولات هم‌رده جادارتر به نظر می‌رسد و صندوق عقب ۶۴۰ لیتری این محصول ایران خودرو هم می‌تواند به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای خانوادگی در مسافرت‌های چندروزه باشد. بنابراین خرید تارا را هم باید جزو گزینه‌های مناسب برای مسافرت دانست.

8 تا از بهترین ماشین‌ها برای مسافرت کدام است؟

 

شاهین سایپا

شاهین سایپا ایمنی بهتری نسبت‌به محصولات هم‌قیمت نظیر خانواده سمند، پژو پارس و دنا پلاس ارائه می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو در جاده چندان بالا نیست، کیفیت سواری آن لذت‌بخش به نظر می‌رسد و فضای نسبتا جادار ردیف عقب این خودرو نیز می‌تواند محیط دلنشینی برای سرنشینان به وجود آورد. صندوق عقب ۴۲۰ لیتری شاهین هم اگرچه نسبت به رقبا کمی کوچکتر است اما قابلیت مناسبی برای برطرف کردن نیازهای مسافرتی دارد.

 

فیدلیتی پرایم

فیدلیتی پرایم به‌ویژه در نسخه ۷ نفره به دلیل دارا بودن فضای کابین بزرگ با قابلیت حمل هفت سرنشین، صندوق عقب جادار در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و بهره‌مندی از امکانات به‌روز، یکی از مناسب‌ترین خودروهای مونتاژی است که در لیست بهترین ماشین ها برای سفر قرار می‌گیرد.

 

کی ام سی K7

کی ام سی K7 یکی از بهترین ماشین ها برای مسافرت در حال حاضر در ایران به حساب می‌آید. کابین بزرگ، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مناسب، صندوق عقب وسیع، توان فنی قابل قبول، مصرف سوخت نسبتا متعادل به دلیل حجم کوچک پیشرانه، از جمله خصوصیاتی است که می‌تواند این محصول کرمان موتور را در فهرست بهترین ماشین ها برای سفر جا دهد.

 

دیگنیتی پرایم و پرستیژ

محصولات خانواده دیگنیتی جزو بهترین خودرو ها برای سفر به‌حساب می‌آیند. سواری نسبتا آرامش‌بخش، عملکرد فنی مناسب خصوصا در نسخه پرستیژ، مصرف سوخت پایین در مدل پرایم، صندوق عقب بزرگ، فضای کابین جادار، بهره‌مندی از امکانات متنوع باعث می‌گردد تا این گروه از محصولات بهمن موتور هم در لیست بهترین خودروهای موجود در بازار داخل برای سفر دسته‌بندی شوند.

8 تا از بهترین ماشین‌ها برای مسافرت کدام است؟

 

سخن پایانی

ما اینجا سعی کردیم تا برخی از مدل‌های پرفروش و متناسب با توان مالی عموم مشتریان را به عنوان بهترین ماشین ها برای مسافرت معرفی کنیم‌. اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم محصولاتی مثل لکسوس ال ایکس ۵۷۰ یا تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ بهترین ماشین خارجی برای مسافرت در ایران محسوب می‌شوند. چراکه هم امکانات مطلوبی دارند و هم از قابلیت آفرود، ایمنی بالا، کابین بسیار بزرگ و صندوق عقب وسیع سود می‌برند که باعث می‌گردد خودروهای بسیار مطلوبی برای سفر باشند.

همچنین بی ام و سری ۷ در کلاس سدان‌های نسبتا بزرگ یکی از بهترین خودرو ها برای مسافرت است که البته به دلیل خاص بودن و قیمت بالای این‌گونه خودروها از اشاره به نام آنها در بالا خودداری کردیم. ناگفته نماند محصولات شرکت فونیکس مدیران خودرو شامل آریزو ۶ پرو، تیگو ۷ پرو و همچنین تیگو ۸ پرو نیز گزینه‌های مناسبی برای سفر هستند که از قابلیت‌های دلچسبی مثل امکانات مناسب، کابین جادار، صندوق عقب بزرگ بهره می‌برند و هرکدام در کلاس خود می‌توانند ماشین‌هایی خوش مسافرت باشند.

با اقتباس از: سایت همراه مکانیک (hamrah-mechanic.com)

 

برچسب ها : خرید خودرو,سفر

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!

بهترین و جامع ترین بررسی که در طی این چند روز دیده شده، تمام زوایا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *