انحصار ممنوع!

ad1

این قرارداد که ماه سپتامبر اعلام شد، به ادوبی کمک می‌کند تا به رشد سریع مجموعه خود کمک و فناوری‌هایی را انتخاب کند که می‌تواند برنامه‌های موجود در بسته Creative Cloud را که کسب‌وکارها و طراحان مستقل از آن استفاده می‌کنند، بهبود بخشد. ادوبی گفته است که فیگما سال 2022 بیش از 400 میلیون دلار درآمد سالانه ایجاد خواهد کرد اما در خرید فیگما که شرکت‌ها از آن برای طراحی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها و همکاری بر روی ایده‌ها استفاده می‌کنند، ادوبی یک رقیب رو به رشد را نیز از بازار خارج می‌کند. ادوبی که ابزار طراحی نرم‌افزار XD را ارائه کرده نتوانسته درآمد قابل توجهی ایجاد کند، مقامات رقابت در آمریکا تمایل بیشتری به اتخاذ موضع سختگیرانه در مورد تلاش‌های شرکت‌های بزرگ برای توسعه پیدا کرده‌اند. در ماه دسامبر، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا شکایتی را برای توقف خرید ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت یعنی خرید ناشر بازی‌های ویدئویی Activision Blizzard تنظیم کرد. یکی از سخنگویان ادوبی در ایمیلی به CNBC گفت: «ترکیب ادوبی و فیگما ارزش قابل توجهی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد، دسته‌بندی‌های محصولات و فناوری‌های جدید را پیش می‌برد و فرصت‌های جدیدی در بازار ایجاد می‌کند. ما از شنیدن نظرات مشتریان در سراسر فضای طراحی که به ما می‌گویند در مورد مزایای آن هیجان‌زده هستند، خرسندیم. 
ادوبی و فیگما امروز روی حوزه‌های محصول بسیار متفاوتی تمرکز می‌کنند. فیگما یک پیشرو در طراحی محصول تعاملی است که بر ایجاد یک پلتفرم وب مشترک تمرکز دارد. ادوبی پیشرو در فضای ابزار خلاق است که به میلیون‌ها کاربر کمک می‌کند محتوای بصری شگفت‌انگیزی ایجاد کنند. با هم، چشم‌انداز ما به میلیون‌ها مصرف‌کننده کمک می‌کند تا بهر‌وری خود را با خلاقیت تغییر دهند. ما درگیر بحث‌های سازنده و مشارکتی با تنظیم‌کننده‌ها در آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا، در میان دیگران هستیم.» دیوید وادوانی، رئیس کسب و کار رسانه‌های دیجیتال ادوبی و یکی از چهره‌های کلیدی در قرارداد فیگما، در یک کنفرانس تلفنی در دسامبر به تحلیلگران گفت که « فرآیند نظارتی طبق انتظار پیش می‌رود.» او گفت که ادوبی مشغول دومین فرآیند درخواست وزارت دادگستری بود، زیرا آژانس فدرال این معامله را بررسی می‌کرد. وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد. به گفته سخنگوی ادوبی همچنان انتظار دارد قرارداد فیگما را در سال 2023 ببندد.

 وزارت دادگستری با گوگل سرشاخ می‌گردد
وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه گوگل را به حذف شواهدی متهم کرد که در شکایت ضد انحصار دولت علیه تجارت جست‌وجوی این شرکت استفاده می شد. وزارت دادگستری از یک قاضی فدرال درخواست کرد تا این شرکت را به دلیل «تخریب عمدی و مکرر ارتباطات کتبی» در یک پرونده قضایی در روز پنجشنبه تحریم کند. تحریم‌ها مجازات‌هایی است که برای افرادی که از دستورات دادگاه سرپیچی می‌کنند، اعمال می‌گردد. براساس پرونده وزارت دادگستری، گوگل مدت‌هاست کارمندان خود را تشویق می‌کند تا از طریق چت‌های غیرقابل ضبط با یکدیگر ارتباط برقرار کنند که به طور خودکار پس از 24 ساعت از بین می‌رود. وزارت دادگستری در این پرونده گفت که گوگل به کارمندان آموزش داده این پیام‌ها – که به عنوان گوگل هنگ‌اوت یا پیام‌های فوری نیز شناخته می‌شوند – بهتر از ایمیل‌ها است، زیرا مانند ایمیل‌ها توسط شرکت نگهداری نمی‌شوند. وزارت دادگستری در این پرونده گفت: آن زمان تعجبی نداشت که گوگل می‌دانست کاربران اغلب چت‌های غیرقابل ثبت «برای بحث در مورد موضوعات حساس» دارند. 
وزارت دادگستری در سال 2020 شکایت ضد انحصاری خود را علیه گوگل به دلیل استفاده از تاکتیک‌های غیرقانونی برای حفظ سلطه خود بر جست‌وجو در اینترنت تنظیم کرد. در این پرونده، وزارت دادگستری اعلام کرد که از اوایل سال 2019 از گوگل خواسته شد تا اقدامات حذف خودکار خود را به دلیل شکایت به حالت تعلیق درآورد. 
طبق پرونده وزارت دادگستری، گوگل نه تنها در آن زمان شیوه‌های حذف خودکار خود را به حالت تعلیق در نیاورد، بلکه تا 8 فوریه سال جاری هر 24 ساعت یک بار چت‌ها را حذف کرد. وزارت دادگستری در این پرونده گفت: «تخریب روزانه سوابق مکتوب توسط گوگل، به محروم کردن آمریکا از منبع غنی گفت‌وگوهای صریح بین مدیران گوگل، از جمله شاهدان محاکمه انجامیده است.  سخنگوی گوگل به اینسایدر گفت: ما قویا ادعاهای وزارت دادگستری را رد می‌کنیم. تیم‌های ما سال‌ها با وجدان کار کرده‌اند تا به درخواست‌ها و دعاوی قضایی پاسخ دهند. در واقع، ما بیش از چهار میلیون سند را تنها در این مورد و میلیون‌ها سند دیگر را برای تنظیم‌کننده‌های اطراف جهان ارائه کرده‌ایم. وزارت دادگستری به درخواست اینسایدر برای اظهار‌نظر پاسخ نداد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!

بهترین و جامع ترین بررسی که در طی این چند روز دیده شده، تمام زوایا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *