اینترنت لیزری ناسا آزمایش شد!

[ad_1]

ناسا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که پروژه ILLUMA-T توسط مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا با همکاری بخش برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستن و همچنین آزمایشگاه لینکلن در موسسه فناوری ماساچوست نظارت می‌گردد.
 ILLUMA-T یک مدل نمایشی فناوری است که هدف آن نشان دادن مزایای ارتباطات لیزری برای ماموریت‌ها در مدار پایین زمین، جایی که ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار قرار دارد، است. ارتباطات لیزری از نور مادون قرمز نامرئی برای انتقال اطلاعات با سرعت داده بالاتر نسبت به سیستم‌های فرکانس رادیویی که در حال حاضر توسط بیشتر فضاپیماها استفاده می‌گردد، بهره‌ می‌‌گیرد.
 این بدان معناست که ماموریت‌ها می‌توانند تصاویر و ویدئوهای بیشتری را در زمان کمتری به زمین بفرستند. سیستم‌های لیزری نیز سبک‌تر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند که برای طراحی فضاپیما مهم است. ILLUMA-T به اندازه یک یخچال است و به یک ماژول خارجی در ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌گردد.
 بدری یونس (Badri Younes) معاون سابق برنامه SCaN ناسا افزود: ارتباطات لیزری سازگاری ماموریت‌ها را افزایش می‌دهد و روند انتقال داده‌ها از فضا را سرعت می‌بخشد.
 ILLUMA-T اولین ماموریتی نیست که ارتباطات لیزری را در فضا آزمایش می‌کند، اما ناسا را به استفاده از این فناوری برای ماموریت‌های آینده نزدیک‌تر می‌کند.  ماموریت‌های دیگری که ارتباطات لیزری را آزمایش کرده‌اند شامل سیستم تحویل مادون قرمز ترابایت TeraByte می‌گردد که یک تاسواره کوچک در مدار پایین زمین است.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *