ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟

ad1

یادتان باشد تا زمانی که با طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی به طور کامل آشنایی نداشته باشید، نمی‌توانید به صورت بهینه و کارآمد از آن استفاده کنید. اکثر افرادی که طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی را نمی‌دانند، نتوانسته‌اند تاکنون حتی یک سوم توان ماشین خود را به کار ببرند.

اگر می‌خواهید با نحوه کارکرد این ماشین به طور کامل آشنا شوید و سایتی معتبر برای خرید ماشین ظرفشویی را بشناسید، حتما تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

نحوه کارکرد ماشین ظرفشویی چگونه است؟

امروزه ماشین ظرفشویی هم توانسته به ابزاری ضروری در آشپزخانه‌ها تبدیل گردد و افراد بسته به نیاز و تعداد نفرات خانواده به‌دنبال خرید ماشین ظرفشویی کوچک یا بزرگ هستند.

کار این ماشین، شستن ظروف کثیف و آب کشیدن آن‌ها است؛ برای این کار باید ابتدا ظرف‌ها را درون ماشین ظرفشویی چیده و بعد از ریختن شوینده مناسب، برنامه مورد نظر را برای شروع فرایند شست‌وشو انتخاب کنید. با استفاده از این ماشین می‌توانید تا حد زیادی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی به طریقه زیر است:

1-ابتدا ظرف‌های چیده شده را آب‌گیری می‌کند.

2-آب را گرم کرده و برای شست‌وشو آن را به دمای مناسب می‌رساند.

3-در زمان مشخصی شروع به پخش کردن مواد شوینده مخصوص می‌کند.

4-در این مرحله جت‌های آب‌فشان کار خودشان را شروع کرده و با پرتاب کردن آب با فشار، شروع به تمیز کردن ظرف‌ها می‌کنند.

5-ماشین ظرفشویی بعد از شستن ظرف‌ها شروع به خارج کردن آب کثیف ظرف‌ها از دستگاه می‌کند.

6-به منظور تمیزتر شستن ظرف‌ها مجددا شروع به آب‌گیری می‌کند.

7-حال مجددا آب را از ماشین خارج می‌کند.

8-در مرحله آخر در صورتی که مرحله خشک‌کن هم انتخاب شده باشد، ماشین ظرفشویی با گرم کردن هوا شروع به خشک کردن ظرف‌ها می‌کند.

 

تمامی ماشین‌های ظرفشویی دارای سنسورها و کنترل‌هایی هستند که می‌توانند ظروف کثیف را به بهترین شکل ممکن و بدون ایجاد آسیب و اشکالی در کار تمیز کرده و بشویند.

برای خرید ماشین ظرفشویی ایرانی یا ماشین ظرفشویی رومیزی می‌توانید سری به سایت پیندو بزنید و خریدی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

نحوه کارکرد دریچه آب‌گیری یک ماشین ظرفشویی چگونه است؟

آب مورد نظر برای شست‌وشو از طریق مخزن تامین آب منزل وارد ماشین ظرفشویی شده و ماشین این آب را به داخل مخزن دستگاه پمپاژ کرده و زمانی که دریچه آب‌گیری باز باشد، فشار آب می‌تواند آب را به داخل ماشین ظرفشویی هدایت کند.

 

ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟

نحوه کارکرد پمپ در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

پمپ در واقع یک موتور برقی در ماشین ظرفشویی محسوب می‌گردد که در طول مدت پمپاژ، آب مورد نیاز برای شست‌وشو را با فشار به سمت دسته‌های اسپری مربوطه می‌برد و همین پمپ در زمان تخلیه، آب کثیف را به طرف شلنگ تخلیه حرکت می‌دهد؛ محل قرارگیری پمپ درست در زیر مخزن و وسط ماشین ظرفشویی است.

 

 

 

انواع پمپ های ماشین ظرفشویی کدامند؟

پمپ‌های ماشین ظرفشویی دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. دو نوع پمپ ظرفشویی عبارت‌اند از:

پمپ برگشت پذیر

این نوع پمپ‌ها معمولا به شکل عمودی هستند و در زمان پمپاژ آب به سمت دسته‌های اسپری و پمپاژ آب به سمت مجرای تخلیه، به همراه جابه‌جایی مسیر موتور تغییر حالت می‌دهند.

پمپ مستقیم

قابل ذکر است که بدانید انواع ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند به صورت دائمی یا قابل حمل نصب شوند و در این حین ماشین‌هایی که به شکل قابل حمل نصب می‌شوند، از قسمت‌های طرفین و از سمت بالا بسته هستند و شما می‌توانید آن‌ها را روی کانتر بگذارید.

در مورد نصب‌ دائمی، ماشین ظرفشویی در جایگاه مخصوص خود قرار گرفته و پرچ می‌گردد و به هر حال در هر دو نوع نصب به یک سیم پایه 220 ولتی نیاز است.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر ظرف‌هایتان را به‌خوبی در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، ممکن است به طور کامل تمیز نشوند.

 

 

 

نکاتی که برای استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی باید به آن ها توجه کنید

اگر شما هم از یک ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید یا به تازگی قصد خریدن یکی از آن‌ها را دارید، باید نکاتی که در ادامه برای شما شرح می‌دهیم را رعایت کنید تا این ماشین بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد و ظرف‌هایتان به‌خوبی شسته شوند. این نکات عبارت‌اند از:

1-اگر برای شست‌وشو ظرف‌هایتان از مایع شوینده معمولی استفاده کنید، شاهد سرریز شدن کف از دستگاهتان خواهید بود.

2-اگر بیش از اندازه داخل ماشین ظرف بچینید، دستگاه قادر نخواهد بود تا به‌خوبی ظرف‌ها را بشوید و آب را روی آن‌ها اسپری کند.

3-برای تمیز کردن ظرف‌های کثیف‌تر خود می‌توانید آن‌ها را در برابر اسپری جت‌ها قرار دهید که معمولا در وسط دستگاه قرار دهند و این‌گونه ظروف کثیف خود را به طور کامل تمیز کنید.

4-به این نکته توجه داشته باشید که ظروف نقره و استیل خود را با هم داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید؛ زیرا قرار دادن دو نوع فلز در محیط مرطوب، زنگ‌زدگی آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

5-ظرف‌هایی مانند چوبی، چدنی، چینی، کریستالی یا نقاشی‌شده را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید و بهتر است برای آسیب ندیدن، آن‌ها را با دست بشویید.

6-برای عملکرد بهتر دستگاه آن را شب‌ها روشن کنید که فشار آب بالا باشد تا ظرف‌ها بهتر تمیز شوند.

7-حواستان باشد که روی چنگک‌های پایینی دستگاه ظروف پلاستیکی خود را قرار ندهید؛ زیرا اگر مخصوصا مرحله خشک‌کن را هم انتخاب کرده باشید، ممکن است المنت‌های گرم‌کن برخی از پلاستیک‌ها را آب کنند.

  1. همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که برای وسایل برقی، برند معتبر خریداری کنید. برای آشنایی با بهترین مارک ماشین ظرفشویی مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم

 

ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند؟

جمع بندی

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله نحوه کارکرد و طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی را برای شما به خوبی شرح داده باشیم و اطلاعاتی به دیگر اطلاعات شما افزوده باشیم. حال که با نکات ذکر شده در این مقاله آشنا شدید، هنگام خرید ماشین ظرفشویی ایرانی، نسبت به دیگران چند قدمی جلوتر هستید و می‌توانید انتخاب بهتری نسبت به دیگران داشته باشید.

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی یا اطلاع پیدا کردن از قیمت ماشین ظرفشویی را دارید، ما به شما سایت محبوب پیندو را معرفی می‌کنیم تا لذت خریدی باکیفیت را بچشید. پلتفرم پیندو، بازاری برای خرید و فروش بی‌واسطه کالا و خدمات است که از امکانات آن می‌توان به تنوع بالای محصولات، قیمت‌های متنوع، وجود انواع فروشگاه‌ در سراسر کشور و امکان پرداخت امن را می‌توان نام برد.

 

 

 

 

 

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *