نحوه دریافت کد ضروری تلفن همراه

ad1

به گزارش جام جم آنلاین، با اجرای رجیستری دریافت کد IMEI یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصر به فرد است یعنی هیچ دو دستگاهی نیستند که کد IMEI مشابهی داشته باشند و این موضوع سبب می‌گردد تشخیص و پیگیری موبایل‌های دزدیده یا گم‌شده ممکن گردد؛ مواردی که به عنوان بعضی از اهداف رجیستری هم به آن اشاره شده است.

اما ممکن است کاربران گوشی‌ های موبایل این سوال را داشته باشند که چگونه می توان این کد را دریافت کرد؟ یکی از راه‌های آگاهی از کد IMEI، مشاهده آن روی جعبه تلفن همراه و همچنین پشت باتری گوشی‌هایی است که باتری آنها داخلی نباشد؛ البته علاوه بر اینکه این شناسه برروی جعبه و باتری گوشی وجود دارد، با ارسال کد دستوری *#۰۶# هم قابل دریافت است.

همچنین کد IMEI از خود دستگاه تلفن همراه هم قابل دریافت است؛ برای دریافت این کد لازم است به منوی اصلی گوشی خود رفته، وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و در قسمت درباره تلفن (About)، وضعیت تلفن را پیدا کنید تا کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی برای شما نمایش داده گردد. در نهایت کاربران گوشی‌های همراه همچنین برای آگاهی از سنجش اصالت گوشی و قاچاقی نبودن آن، می‌توانند با دریافت شناسه IMEI از طریق کد دستوری *#۰۶#، این شناسه را با برچسب روی جعبه گوشی و کد باتری مطابقت دهند و در صورتی که این سه کد یکسان باشد، آنگاه می‌توانند آن را به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ ارسال کرده و با استعلام از شبکه اپراتورها، صلاحیت گوشی را احزار و از قاچاقی بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

در صورتی که تلفن همراه به صورت رسمی وارد شده باشد، این پیام متنی در پاسخ برای ارسال‌کننده پیامک، ارسال می‌گردد که «شماره درخواستی برای کالاهای زیر ثبت شده است»، اما در صورتی که تلفن همراه مورد نظر از طریق مبادی غیررسمی و قاچاق به کشور وارد شده باشد، متقاضی با چنین پیامکی مواجه می‌گردد که «شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است».

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!

بهترین و جامع ترین بررسی که در طی این چند روز دیده شده، تمام زوایا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *