آژانس امدادی آمریکایی از آغاز قحطی در شمال غزه خبر داد

[ad_1]

آژانس امدادی آمریکایی از آغاز قحطی در شمال غزه خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین، پس از ماه‌ها هشدار مکرر آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل و کارشناسان جهانی در مورد تشدید موارد قحطی در میان ۲.۲ میلیون فلسطینی ساکن در این منطقه، «سامانتا پاور» اولین مقام بلندپایه در دولت جو بایدن علناً در مورد گسترش قحطی در نوار غزه صحبت کرد.

براساس گزارش وبگاه روسیا الیوم، شمال غزه، بخشی که پس از حملات هفت اکتبر ۲۰۲۳ مورد حمله نیروهای اشغالگر قرار گرفت، به شدت آسیب دیده و دورترین نقطه به گذرگاه‌هایی است که کمک‌هایی که هنوز بسیار کمیاب هستند از طریق آنها وارد می‌شوند.

سازمان‌های بشردوستانه تاکید می‌کنند که در بحبوحه تداوم حملات اشغالگران، ارسال تدارکات به شمال غزه غیرممکن است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که خودرویی که چهارشنبه گذشته برای ورود به شمال غزه منتظر بود «توسط گلوله واقعی» مورد اصابت قرار گرفت.

پاور در برابر کمیته ویژه تخصیص بودجه پیشنهادی آژانسش برای سال ۲۰۲۵ در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد.

خواکین کاسترو، نماینده دموکرات درباره گزارش‌هایی پرسید که کارمندان آژانس آمریکایی پیامی را به شورای امنیت ملی ارسال کرده‌اند مبنی بر اینکه قحطی در بخش‌هایی از غزه آغاز شده است.

این نماینده پرسید: «آیا به نظر شما منطقی یا محتمل است که بخش‌هایی از غزه، به ویژه شمال غزه، واقعاً از قحطی رنج می‌برند؟» پاور با استناد به ارزیابی انجام شده توسط «ابتکار جهانی طبقه بندی مرحله‌ای یکپارچه امنیت غذایی» پاسخ مثبت داد.

پاور بر روش‌شناسی این ابتکار تاکید کرد که یک نهاد بین‌المللی مستقل است که توسط سازمان ملل به‌عنوان «صادق» تایید شده است.

وی به گزارش این نهاد که قبلاً هشدار داده بود در شمال غزه «قحطی نزدیک است» اشاره کرد و گفت: این ارزیابی آنها است و ما معتقدیم که این ارزیابی معتبر است.

کاسترو پاسخ داد: «پس قحطی در آنجا بیداد می‌کند؟» پاور پاسخ داد: «بله.» در بخش بعدی شهادت خود، او گزارش داد که میزان سوء تغذیه حاد در میان کودکان غزه از هفت اکتبر گذشته «به طور قابل توجهی بدتر» شده است.

وی با بیان اینکه میزان سوءتغذیه قبل از حمله در شمال غزه «تقریباً صفر بود و اکنون از هر سه کودک، یک کودک است»، افزود: «با توجه به سوء تغذیه حاد و شدید در کودکان زیر پنج سال، این میزان به ۱۶ درصد در ژانویه گذشته رسید. سپس در فوریه ۳۰ درصد شد. ما منتظر گزارش ماه مارس هستیم، اما انتظار داریم که این روند فزاینده ادامه یابد.»

پاور افزود: تخریب انبارهای غلات، بازارها و زمین‌های زراعی، علاوه بر ورود تعداد کمی از کامیون‌های کمک رسانی به غزه، به این معنا است که «کار عظیمی باید انجام گردد تا از بدترین شکل قحطی قابل تصور جلوگیری گردد. اجازه بدهید بگویم که طبق هر چیزی که در مسیر حرفه‌ای‌ام در آنجا دیده‌ام، شرایط وخیم است.»

او به کار قبلی خود به عنوان نماینده آمریکایی در سازمان ملل در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و به عنوان یک روزنامه نگار و فعالی اشاره کرد که کتابی در مورد نحوه برخورد بوروکرات‌های دولتی با نسل کشی‌ها و شکست در جلوگیری از آنها نوشته است.

وی در پاسخ به سوال ریچارد مک کورمیک، نماینده جمهوری خواه گفت: غیرنظامیان و کارکنان بشردوستانه با تعداد بسیار بالا رو به مرگ هستند.

تعدادی از قانونگذاران در کمیته مشابه سنا پرسیدند که آیا وضعیت در غزه با افزایش اخیر کمک‌ها بهبود یافته است یا خیر؟ پاور توضیح داد که این میزان هنوز برای متوقف کردن «قحطی کنونی» کافی نیست و افزود که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورنزدیک (آنروا) تنها سازمانی است که شبکه‌ای برای توزیع مؤثر کمک‌ها در داخل غزه دارد.

او از کنگره خواست «شرکای اسرائیلی را تحت فشار قرار دهند تا به طور موثر به تعهدات خود عمل کنند تا به کمک‌ های بشردوستانه بیشتر به غزه اجازه ورود داده گردد.»

این نماینده همچنین گزارش داد که طبق اتهامات مکرر اشغالگران، ایالات متحده هیچ مدرکی از سازمان‌های شریک ندیده است که حماس بر کمک‌های غذایی در مقیاس بزرگ تسلط یافته است.

او گفت: «ما شاهد نیستیم که (حماس) دیکته کند در کجا غذا پخش گردد.» وی افزود: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که اگر دولت اسرائیل ببیند (حماس) این کار را انجام می‌دهد، ما را درباره آن باخبر می‌کند.

در فوریه گذشته، دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه در خاورمیانه، گزارش داد که رژیم صهیونیستی نتوانسته مدرکی مبنی بر این اتهام که «حماس در حال سرقت کمک‌ها است» ارائه کند.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *