آشفته بازار توییتر

ad1

وضعیت کارمندان توییتر چندان خوب نیست و تیم مدیران جدید خواسته‌اند در یک گزارش دو جمله‌ای هم گزارشی از کارنامه کارمند ارائه دهند و این که بگویند چطور و به چه دلیلی باید آن کارمند در توییتر باقی بماند. همچنین کارمندان توییتر به دو گروه تقسیم شده‌اند: گروه اول روی پروژه‌های مورد نظر ایلان ماسک کار می‌کنند و گروه دوم سایر کارمندان توییتر را شامل می‌شوند. در حالی که گروه اول روزانه تا ۲۰ ساعت سر کار هستند، گروه دوم عملا کار تعریف‌شده جدیدی ندارند یا درون چارت سازمانی نیستند و برخی حتی نمی‌دانند مدیرشان کیست. این در حالی است که کم‌کم جلساتی برگزار می‌گردد تا مشخص گردد هر کارمند باید با کدام مدیر کار کند، چارت سازمانی او چیست و چه اولویت‌هایی باید داشته باشد.

ترس از بازگشت به محیط کار
برخی از کارمندان نگرانند که اگر توییتر نتواند آنها را داوطلبانه وادار به بازگشت کند، شرکت رسما اعلامیه اخراج آنها را لغو خواهد کرد. بر اساس قانون اخطار تعدیل و بازآموزی کارگران (WARN)، مشاغلی که بیش از 100 کارمند تمام وقت دارند، در صورت اخراج 33 درصد یا بیشتر از کارکنان، ملزم به 60 روز اخطار هستند. در توییتر، این اعلان شامل وعده پرداخت برای 60 روز آینده و اعطای یک ماه مرخصی به آنها بود. اکنون کارگران می‌ترسند که در صورت امتناع از بازگشت داوطلبانه، توییتر آنها را به‌دلیل ترک شغل خود اخراج کند و از حقوقی که دارند، محروم کند. برخی از کارگران با وکلا در مورد گزینه‌های خود در صورت فراخوانی، شروع به مشورت کرده‌اند. دیگران در شورش آشکار هستند و موضوعات عمومی را در مورد جنبه‌های مختلف توییتر منتشر می‌کنند. در همین حال، مدیران باقیمانده، خود را برای حجم کاری بسیار بالاتر از آنچه قبلا عادت داشتند، آماده می‌کنند. به یکی از افراد گفته شد هر مدیر فنی باید انتظار داشته باشد حداقل 20 مشارکت کننده را مدیریت کند و در عین حال حداقل نیمی از زمان خود را صرف نوشتن کد کند. 

دو توییتر
کارمندان برای یادگیری آنچه قرار است انجام دهند به منابع غیرمعمول مراجعه می‌کنند. پس از این‌که تعدادی از افراد مشهور و حساب‌های کاربری مشهور شروع به جعل هویت او کردند، ماسک از طریق توییتی خط‌مشی جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن هر کسی که هویت شخص دیگری را جعل کند، بدون هشدار برای همیشه بن خواهد شد. این خبر در تیم سیاست‌گذاری توییتر باقی مانده بود و پس از آن برخی از کارمندان شروع به بحث در مورد چگونگی اجرای فرمان ماسک کردند. در همین حال و به گفته یکی از کارمندان سابق، به برخی از کارمندان گفته شده که به پادکست دیوید ساکس، مشاور ماسک گوش دهند تا متوجه شوند چرا نیمی از همکاران خود را از دست داده‌اند. ساکس، یک سرمایه‌دار خطرپذیر است که به مدیریت انتقال ماسک کمک و پادکست «All-In» را با مشاور توییتر، جیسون کالاکانیس و وی سی چامات پالیهاپیتیا، میزبانی می‌کند. یکی از معاونان رئیس به کارمندان گفته است: «پادکست اخیر اخراج‌های فعلی در سراسر فناوری را پوشش می‌دهد و بینشی را در مورد این‌که چرا این اتفاق می‌افتد، ارائه می‌دهد. من فکر می‌کنم برای درک محیط کلان ما ارزش گوش دادن را دارد.»
طبق تقویم جهانی، قرار بود دوره ثبت‌نام آزاد شرکت آغاز گردد اما هیچ اطلاعاتی در سیستم منابع انسانی شرکت در دسترس نبوده است. کارکنان چند سؤال در مورد مزایا ارسال کردند اما همه آنها توسط مدیریت بی‌پاسخ ماندند.

توییتر بلو بعد از انتخابات
بر اساس یک پست داخلی که توسط نیویورک‌تایمز و دو نفر مطلع از این تصمیم مشاهده شده است، توییتر ارائه تیک آبی مشترکین سرویس اشتراک جدید 99/7دلاری خود را تا پس از انتخابات میاندوره‌ای آمریکا به تعویق انداخت. این شرکت یک روز پس از اعلام این که در حال اجرای برنامه است در یادداشت‌های همراه با به‌روزرسانی جدید برنامه توییتر اعلام کرده بود که سیستم تأیید پولی اکنون یکی از ویژگی‌های سرویس اشتراک وبسا‌یت، Twitter Blue است. در این اطلاعیه آمده بود: «قدرت برای مردم». «اکانت شما مانند افراد مشهور، شرکت‌ها و سیاستمدارانی که قبلا دنبال کرده‌اید، علامت تیک آبی خواهد داشت.»
اما بسیاری از کاربران و کارمندان توییتر این نگرانی را مطرح کردند که نشان‌های پرداخت می‌تواند در آستانه انتخابات باعث سردرگمی گردد، زیرا کاربران می‌توانند به‌راحتی حساب‌های تایید شده ایجاد کنند مثلا خود را به‌عنوان رئیس جمهور بایدن، قانون‌گذاران، خبرگزاری‌ها و انتشار اطلاعات نادرست در مورد رأی دادن جا بزنند که بالقوه می‌تواند باعث ایجاد اختلاف گردد. در یک کانال داخلی Slack در روز شنبه، یکی از کارمندان توییتر پرسید چرا این شبکه اجتماعی چنین تغییر مخاطره‌آمیزی را قبل از انتخابات ایجاد می‌کند که پتانسیل ایجاد تداخل در انتخابات را دارد.
مدیری که روی پروژه نشان تأیید کار می‌کرد، پاسخ داد «ما تصمیم گرفته‌ایم عرضه این نسخه را به ۹نوامبر، پس از انتخابات منتقل کنیم.»

جک دورسی مسئولیت پذیرفت
در حالی که کارمندان سابق توییتر درباره اخراج کارکنان صحبت می‌کردند، بنیانگذار پلتفرم، جک دورسی گفت  او مقصر است. دورسی در یک توییت، مسئولیت برکناری هزاران شغل را در هفته اول مالکیت ماسک به‌عهده گرفت. دورسی پس از مدت کوتاهی در توییت بعدی از کارمندان توییتر تشکر کرد. او نوشت: من از همه کسانی که تا به حال در توییتر کار کرده‌اند، سپاسگزارم و دوستش دارم. کارمندان توییتر این شرکت را مورد انتقاد قرار دادند و مدعی شدند بدون اطلاع قبلی اخراج شده‌اند و برخی به Insider گفته‌اند دسترسی به لپ‌تاپ‌های خود را قبل از دریافت اخطار پایان دادن به آنها از دست داده‌اند. 

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

طبق شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *