از حذف قرص تا خدای هندوها

[ad_1]

یکی از شعبه‌های دادگستری رخا پالی از مرکز اینستاگرام و فیسبو‌ک خواست به این دادخواست پاسخ دهند و موضوع را برای رسیدگی بیشتر فهرست کرده‌اند. طبق گزارش ANI، دادگاه در حال رسیدگی به دادخواستی بود که توسط وکیل آدیتیا ارائه شده بود. برخی از کاربران اینستاگرام اعلام کرده‌اند در آن لغات توهین‌آمیز درباره خدایان هندو نوشته شده به همراه نمایش مبتذل خدایان در قالب کارتون و گرافیک ساخته شده است. وکیل مدافع آدیتیا سینگ دشوال عمدتا با شکایت از این که برخی از کاربران پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام که توسط پاسخ‌دهندگان نگهداری می‌گردد، مطالب اعتراض آمیز خاصی را در پلتفرم مذکور ارسال کرده‌اند که باید هرچه زودتر حذف گردد، این دادخواست را ارائه کرده است.
وکیل پرونده با حضور در دادگاه دادخواستی ارائه کرد مبنی بر این‌که اینستاگرام از قوانین جدید فناوری اطلاعات به معنای واقعی پیروی نکرده است و دادگاه باید به همه خوانده‌هایی که به دلایل قانونی مطرح شده پاسخ دهد. 
موکول روهاتگی، وکیل ارشد اینستاگرام و فیسبوک، اظهار کرد: محتوای مورد اعتراض قبلا از پلتفرم آن حذف شده است. وی همچنین ادامه داد یک افسر رسیدگی به شکایات، از نظر قوانین فناوری اطلاعات (رهنمودهای میانجی و کد اخلاق رسانه‌های دیجیتال) 2021، قبلا توسط پاسخ دهنده منصوب شده است. هفته قبل از آن مانیش سینگ، ساکن دهلی، پس از یافتن یک برچسب قابل اعتراض، شکایتی را ثبت کرد. هنگام آپلود یک استوری اینستاگرام، کلمه کلیدی «Shiv» را جست‌وجو کرد که استیکر اعتراضی را دید. او همچنین گفت این استیکر توسط یک کاربر ارائه نشده است، بلکه توسط پلتفرم رسانه اجتماعی ارائه شده. او هدف از ساخت این برچسب را جریحه‌دار کردن احساسات هندوها عنوان کرد. برای این اقدام باید برای مدیرعامل و سایر مسئولان اینستاگرام پرونده تشکیل گردد. قبلا در مورد چند استیکر اعتراض‌آمیز در اینستاگرام شکایت‌هایی وجود داشته است. در موردی دیگر پس از قانون جدید آمریکا درباره سقط جنین فیسبوک و اینستاگرام شروع به حذف پست‌های مربوط به قرص‌های سقط جنین کرده‌ند، زیرا پست‌هایی درباره این داروها به‌دنبال حکم دادگاه عالی مبنی بر لغو حمایت‌های قانون اساسی برای سقط جنین افزایش یافت.
بر اساس تحلیل شرکت اطلاعات رسانه‌ای Zignal Labs، نام‌های عمومی قرص‌های سقط جنین و همچنین پست‌هایی که به نسخه‌های خاصی مانند میفپریستون و میزوپروستول اشاره می‌کنند، صبح جمعه ناگهان در سراسر شبکه‌های توییتر، فیسبوک، ردیت و تلویزیون افزایش یافت. تا روز یکشنبه، زیگنال بیش از 250هزار مورد را شمارش کرده بود. برخی از پست‌ها نشان می‌دهد چگونه مردم می‌توانند به‌طور قانونی از طریق پست در سراسر ایالات متحده و از طریق خدمات بهداشتی از راه دور، سقط دارویی را دریافت کنند. در پست‌های دیگر، کاربران به‌صورت پستی به زنان ساکن در ایالت‌هایی که سقط جنین را به دنبال تصمیم دادگاه عالی جرم‌انگاری می‌کنند، پیشنهاد دادند. اریک فاینبرگ، محقق در ائتلاف برای وب ایمن‌تر، گفت در همین حال، شبکه‌های زیرزمینی قرص‌های سقط جنین شروع به ظهور کرده‌اند. تقریبا بلافاصله، فیسبوک و اینستاگرام شروع به حذف برخی از پست‌هایی کردند که مستقیما به مردم قرص می‌دادند. خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسکرین شات یکی از پست‌های اینستاگرامی زنی را دریافت که پیشنهاد خرید یا ارسال قرص‌های سقط جنین را از طریق پست داده بود. در این پست در اینستاگرام آمده است: «اگر می‌خواهید قرص‌های سقط جنین سفارش دهید به من پیام دهید اما می‌خواهید به جای آدرس شما به آدرس من ارسال گردد». اینستاگرام در چند لحظه آن را حذف کرد. یک خبرنگار AP آزمایش کرد که متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام چگونه به پست مشابهی در فیسبوک پاسخ می‌دهد و نوشت: «اگر آدرس خود را برای من بفرستید، قرص‌های سقط جنین را برای‌تان پست می‌کنم». پست در عرض یک دقیقه حذف شد. حساب فیسبوک بلافاصله در وضعیت هشدار برای پست قرار گرفت که فیسبوک گفت استانداردهای آن را در مورد اسلحه، حیوانات و سایر کالاهای تحت نظارت نقض می‌کند. با این حال، زمانی که خبرنگار AP دقیقا همان پست را منتشر کرد اما کلمات قرص‌های سقط جنین را با اسلحه جایگزین کرد، این پست دست‌نخورده باقی ماند. یکی از سخنگویان متا در ایمیلی به سیاست‌های شرکتی اشاره کرد که فروش اقلام خاصی از جمله اسلحه، الکل، مواد مخدر و داروها را ممنوع می‌کند. این شرکت در مورد اختلافات آشکار در اجرای این سیاست، از جمله موضوع فروش سلاح به طور آشکار روی پلتفرم خود توضیحی نداد. یکی از سخنگویان متا، اندی استون در توییتی تایید کرد این شرکت به افراد اجازه هدیه دادن یا فروش داروها را در پلتفرم خود نمی‌دهد.
البته این مسأله فقط مربوط به پست‌ها نیست و پارلمان کره جنوبی لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن این کشور اولین جایی است که محدودیت‌هایی را برای گوگل و اپل اعمال می‌کند  و سیاست‌های پرداختی که توسعه دهندگان را مجبور می‌کند فقط از سیستم‌های صورتحساب اختصاصی غول‌های فناوری استفاده کنند را نقض می‌کند. این قانون پس از امضای رئیس‌جمهور مون جائه این ــ که حزبش از حامیان سرسخت این لایحه بوده ــ به قانون تبدیل خواهد شد. سیاست‌های اپل و گوگل معمولا از توسعه‌دهندگان می‌خواهد تا 30 درصد هر تراکنش را به غول‌های فناوری پورسانت بپردازند. این لایحه به این معنی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با هدایت کاربران به پرداخت از طریق پلتفرم‌های جایگزین، از پرداخت کمیسیون به اپراتورهای فروشگاه برنامه‌های بزرگ مانند گوگل و اپل  اجتناب کنند.

 

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *