خوردن زودهنگام وعده‌های غذایی ریسک بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

ad1

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث لاین، محققان می‌گویند افرادی که اولین و آخرین وعده‌های غذایی خود را زود می‌خورند نسبت به افرادی که دیرتر در روز غذا می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

علاوه بر این، مدت طولانی‌تر ناشتا بودن در طول شب با خطر کمتر سکته مغزی و سایر بیماری‌های عروق مغزی مرتبط بود.

نوع غذا‌هایی که می‌خورید می‌توانند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و انواع دیگر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش یا کاهش دهند. اما تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که زمان خوردن وعده‌های غذایی هم ممکن است مهم باشد.

علاوه بر این، مطالعه جدید نشان داد که داشتن زمان‌های دیرتر برای اولین و آخرین وعده‌های غذایی در روز با خطر کلی بالاتر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. این اثر در زنان قوی‌تر از مردان بود.

در این مطالعه، محققان ارتباط بین زمانی که افراد وعده‌های غذایی خود را در طول روز می‌خورند و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را بررسی کردند.

این تحقیق شامل ۱۰۳۳۸۹ بزرگسال شرکت کننده در فرانسه بود.

میانگین سنی شرکت کنندگان حدود ۴۲ سال بود و تقریباً از هر ۱۰ نفر ۸ نفر زن بودند.

محققان از سوابق غذایی که به صورت آنلاین توسط شرکت کنندگان ارسال شده بود، استفاده کردند تا تخمین بزنند که مردم چه زمانی و چند وقت یکبار در طول روز غذا می‌خورند. آن‌ها شرکت کنندگان را به طور متوسط حدود ۷ سال دنبال کردند.

آن‌ها دریافتند که هر ساعت اضافی در به تعویق انداختن زمان اولین وعده غذایی صبحانه با خطر بیشتر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی همراه بود.

محققان همچنین دریافتند که هر ساعت اضافی در به تأخیر انداختن زمان آخرین وعده غذایی با ۸ درصد افزایش خطر بیماری عروق مغزی مرتبط است.

آن‌ها دریافتند افرادی که آخرین وعده غذایی خود را بعد از ساعت ۹ شب می‌خورند در مقایسه با افرادی که آخرین وعده غذایی خود را قبل از ساعت ۸ شب می‌خورند، ۲۸ درصد بیشتر در خطر ابتلاء به بیماری عروق مغزی قرار دارند.

علاوه بر این، ناشتا بودن طولانی‌تر در شب با کاهش خطر سکته مغزی ایسکمیک و سایر انواع بیماری‌های عروق مغزی مرتبط بود.

همچنین، تعداد دفعاتی که افراد در طول روز غذا می‌خورند، بر خطر قلبی عروقی آن‌ها تأثیری ندارد.

محققان در این مقاله می‌نویسند: «نتایج ما نشان می‌دهد که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، به‌جای حذف صبحانه، استفاده از الگو‌های زمان‌بندی زودهنگام غذا خوردن و همراه کردن یک دوره ناشتایی طولانی‌تر در شب، به جای حذف صبحانه، یک مزیت بالقوه است».

قبل از اینکه پزشکان به افراد توصیه کنند زمان غذا خوردن خود را تغییر دهند، تحقیقات بیشتری لازم است.

ad2
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

مشکلات تولیدکنندگان استان رفع می‌گردد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در پایان چهل‌وسومین جلسه‌ ستاد تسهیل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *