آمریکا حمله به کشتی‌ خود را تائید کرد

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، بنابر گزارش الجزیره، این مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، گفت: یک کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال در خلیج عدن از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله یمن) مورد حمله قرار گرفت.

این مقام آمریکایی با تایید اصابت ۲ موشک به این کشتی حامل مواد شیمیایی به نام «کیم رینجر» خاطرنشان کرده که این حمله هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته است.

پیش از این، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به یک کشتی آمریکایی در نزدیکی خلیج عدن خبر داده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه اعلام کرد نیروهای ارتش یمن یک کشتی آمریکایی دیگر را در نزدیکی خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

وی گفت که کشتی آمریکایی «کیم رینجر» با موشک مناسب هدف قرار گرفته و موشک‌ها به هدف اصابت کرده است.

آمریکا و انگلیس بامداد پنجشنبه چهارمین دور حملات خود علیه مواضع انصارالله یمن را انجام دادند. چند شهر و مناطق مختلف یمن مورد حمله ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

شبکه «المسیره» درباره جزئیات این عملیات گزارش داد که حملات آمریکایی-انگلیسی از استان‌های الحدیده و ذمار آغاز شده و سپس به استان‌های صعده، تعز و البیضاء گسترش یافت.

در پاسخ به حملات آمریکا، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد پنجشنبه گفت که نیروی دریایی این کشور، با تعدادی موشک به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کرده و آن را مورد اصابت دقیق قرار داده است.

سریع طی بیانیه‌ای تلویزیونی توضیح داد: «ما در هدف قرار دادن همه منابع تهدید در دریاهای عربی و سرخ در چارچوب حق دفاع مشروع از یمن عزیز و در ادامه حمایت از مردم مظلوم فلسطین تردید نخواهیم داشت».

در این بیانیه که از شبکه «المسیره» پخش شد، آمده است: «ما تایید می‌کنیم که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر خواهد بود. هر تجاوز جدیدی [به یمن] نیز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند».

او در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر تهدید یمن علیه تمام کشتی‌ها در دریای سرخ، تصریح کرد: «ما تداوم عبور و مرور کشتی‌ها در دریاهای عربی و سرخ به تمام مقاصد جهان به جز بنادر فلسطین اشغالی را تایید می‌کنیم».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «عملیات ما علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند متوقف نخواهد شد تا زمانی که تجاوزات و محاصره علیه مردم ثابت قدم فلسطین در غزه رفع نشود».

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *