افتتاح ۲۶ طرح گازرسانی استان یزد در دهه فجر

[ad_1]

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حامد خواجوی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: از 26طرح یاد شده ۱۲ طرح مربوط به گازرسانی روستاهای استان است و گازرسانی به روستاهای توت و انجیرآوند اردکان، اسلام آباد، رحمت‌آباد و قدمگاه خاتم، دوقله، دیدرک، عباس آباد و تک باغستان بهاباد، اسفنگ بهاباد، ارزانک اشکذر و اسلام آباد مهریز از جمله این طرح ها است.

وی با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۷۵ کیلومتر شبکه گازرسانی استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد شهرها و ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند و در برخی مناطق مانند بعضی روستاهای خرانق نیز عملیات گازرسانی همچنان تداوم دارد.

سرپرست شرکت گاز استان یزد افزود: از ابتدای امسال ۶۰۰کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در استان انجام و همچنین به ۳۰۰ صنعت جدید در استان گازرسانی صورت گرفت .

وی تعداد مشترکان شرکت گاز استان را ۵۴۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و۷۰۰ مشترک بخش صنعتی و بقیه مشترک بخش خانگی و تجاری و ۸۶ هزار مشترک روستایی هستند.

سرپرست شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه ۲۹ نیروگاه استان از نعمت گاز بهره مند هستند، افزود: از مجموع هشت میلیارد مترمکعب گاز مصرفی، ۳۰ درصد در بخش نیروگاهی و ۵۵ درصد نیز در حوزه صنعت مصرف می گردد.

خواجوی با بیان اینکه سالانه ۱۱ درصد گاز در بخش خانگی استفاده می گردد افزود: در برخی ایام سرد سال این رقم به ۲ برابرمی رسد.

سرپرست شرکت گاز استان یزد با اشاره به ناترازی انرژی در کشور، گفت: امسال در فرایند اعمال محدودیت‌ها صنایع سیمان، فولادها، کوره‌های آجر و شرکت‌های کاشی و سرامیک، لعاب، شیشه و صنایع بزرگ و قند و شکر شامل ۵۲۰ واحد صنعتی براساس دستورالعملهای کشوری در مصرف گاز دچار محدودیت شدند.

وی بدهی مشترکان بخش صنعتی را یکهزار میلیارد تومان بیان کرد و از مشترکان خواست در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

خواجوی با اشاره به بدهی برخی مشترکان اعم از صنایع و خانگی، گفت: عمدتاً تلاش داریم با همکاری شرکتهای دانش بنیان پیگیر وصول مطالبات باشیم و از قطع مشترکان بدهکار بپرهیزیم.  

وی گفت: سال گذشته چهار میلیون پیامک و امسال قریب به ۳.۸ میلیون پیامک به مشترکان ارسال شده و تلاش داریم از طریق این پیامک‌ها به ویژه برای مشترکان پرمصرف، آنها را با اهمیت صرفه جویی در این بخش آشنا کرده و دیگر اطلاع‌رسانی‌های لازم را از این طریق انجام دهیم.

خواجوی  افزود: یزد به لحاظ مصرف گاز در بخش صنعت در رتبه چهارم کشور قرار دارد به طوری که قریب به ۸۵ درصد گاز استان در بخش تولید مصرف می گردد.

سرپرست شرکت گاز استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه به همت بیش از ۱۵۰ اکیپ شرکت گاز در استان، پایداری خوبی در تامین گاز استان در طول سال برقرار است.  

وی با اشاره به عملکرد ایمنی و کیفیتی اقدامات شرکت گاز، گفت: در همین راستا عملیات گازرسانی به دو شهر بزرگ سیستان و بلوچستان یعنی زابل و سراوان نیز توسط استان یزد در حال انجام است.

 

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *