ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک روز جمعه و در پیامی، ضمن محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن اعلام کرد: این جنگ بی‌دلیل، حاکمیت یمن، قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند و صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد. 

رسانه‌های بین‌المللی بامداد جمعه از حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه اهدافی در چند استان یمن خبر دادند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پی این حملات در بیانیه‌ای گفت که «با دستور من و همکاری انگلیس و حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت آمیزی علیه اهداف حوثی‌ها در یمن انجام دادیم.»

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای درباره حمله بامداد روز جمعه آمریکا و انگلیس به یمن گفت: دشمن آمریکایی و انگلیسی تجاوزی را با ۷۳ حمله به یمن انجام داد. این تجاوز منجر به شهادت ۵ تن و زخمی شدن ۶ تن از نیرو‌های مسلح یمن شد. ما در هدف قرار دادن تمام طرف‌هایی که از سوی آن تهدید می‌شویم تردید نخواهیم کرد. این تجاوز هرگز ما را از موضع خودمان درباره حمایت از مظلومیت ملت فلسطین باز نخواهد داشت.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین در واکنش به تصویب قطعنامه‌ای علیه یمن در شورای امنیت، اعلام کرد: اقدامات غیرقانونی ایالات متحده و بریتانیا بر اساس قوانین بین‌المللی یا قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل فاقد مجوز است و مخالفت آن‌ها با اصلاحات روسیه در قطعنامه حاکی از قصد از پیش برنامه‌ریزی شده برای ارتکاب این تجاوز است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد که با مباشرت و محوریت آمریکا ارائه و تصویب شده است، گفت: این قطعنامه ظاهراً ادعای حمایت از حقوق کشتیرانی در دریای سرخ را دارد، اما در اصل پوششی برای تأمین اهداف سیاسی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و تداوم جنایات این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه است.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *