برادران شیردل

[ad_1]

تعداد بازدید : 0

(کبوتر‌های نامه رسان خانم سوفیا تنها رابط مردمان این دو دره بودند) مردمان دره گل سرخ، تحت حکومت ظالمانه «تنگیل» روزگار می‌گذراندند. حکمرانی ستمگر که به کمک اژد‌های مخوف و آتش‌افروزی به نام «کاتلا» و شوالیه‌های سیاه‌پوش خود، با سیاست ایجاد رعب و وحشت، بر مردم حکومت می‌کرد.

این داستان افسانه‌ای از روزی آغاز شد که رهبر مردم تحت ستم دره گل سرخ، اسیر و در غار کاتلا حبس شد.«یوناتان» و به دنبال آن برادر کوچکش برای نجات اومخفیانه وارد دره گل سرخ شدند.

وقتی سربازان تنگیل ازاین موضوع باخبر شدند، اعلام کردند هرکس یوناتان شیردل را تحویل دهد ۲۰ اسب سفید جایزه می‌گیرد و… سرانجام یوناتان موفق شد به کمک «اسکورپان»، با بدست آوردن اسم رمز سربازان (درود بر تنگیل، فرمانروای ما) در پوشش یک شوالیه، واردغار شده و رهبر مردم آزادیخواه دره را نجات دهد و پس ازآن با مغلوب کردن کاتلا و اژدهایش به یک قهرمان تبدیل شد.

برادران شیردل، (به زبان سوئدی: Bröderna Lejonhjärta) محصول مشترک سوئد و ایسلند سال ۱۹۷۷بر اساس رمان و فیلمنامه‌ای به همین نام اثرِ نویسندهٔ سوئدی آسترید لیندگرن ساخته شد.

کارگردان این اثر «اوله هلبوم» سال ۱۹۷۸ موفق به دریافت جایزه گلدباگن سوئد برای بهترین کارگردانی شد. موسیقی خاطره انگیز آن اثر «بیورن ایسفِلت» و «لاسه دالبری» است.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *