تحولات فرهنگی با مجلس قوی شکل می گیرد

[ad_1]

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه – یازدهم اسفند – پس از بازدید از روند اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار انتخابات در جام‌جم با تشریح مهم‌ترین دستاورد مجلس یازدهم در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: مجلس یازدهم از نظر من، مجلس موفق در حوزه فرهنگ و هنر بود و انصاف حکم می‌کند از همین تریبون از مجلس یازدهم و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کنم. ریل‌گذاری خوبی در این حوزه شد. 

او با اشاره به این‌که مهم‌ترین دستاورد ما برنامه هفتم توسعه است که در این مجلس به سرانجام رسید و سال آینده مبنای کار خواهد بود، افزود: آنها انصافا با حوزه فرهنگ و هنر همراه بودند که نشانه‌اش، برنامه هفتم توسعه که به تصویب رسیده است. برنامه هفتم احکام خوبی در حوزه فرهنگ و رسانه دارد و ما باید با مجلس دوازدهم در یک تعامل سازنده، بتوانیم قوانین لازم را تهیه کنیم. خوشبختانه در حوزه اقتصاد اهالی رسانه و فرهنگ و هنر، حوزه ارتقای کیفی فعالیت‌ها و افزایش ظرفیت‌های بودجه‌ای فرهنگ، هنر و رسانه اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در مجلس دوازدهم تلاش خواهیم کرد یک دوره درخشان در حوزه تقنینی و اجرایی برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه رقم بزنیم. هنرمندان مطمئن باشند با تشکیل یک مجلس قوی، تحولات خوبی در راه خواهد بود.

او اضافه کرد: در بحث تعدیل‌های ساختاری حکم ویژه‌ای در برنامه هفتم دادیم که این را یک موفقیت می‌دانم. خوشبختانه نسبت به لوایح گذشته در برنامه‌های توسعه با مجلس یازدهم به یک ارتقای کمی و کیفی در ماهیت احکام رسیدیم. ان‌شاءا… بتوانیم با دوستان‌مان در مجلس دوازدهم مسیر را به‌خوبی ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین خواسته این وزارتخانه از مجلس دوازدهم در مسیر تحقق اهداف، چیست، گفت: خوشبختانه با این رویکرد عمومی که در نظام حکمرانی جمهوری اسلامی نسبت به موضوع فرهنگ و هنر پدید آمده، ان‌شاءا… شاهد شکل‌گیری یک ارتباط قوی در مجلس دوازدهم خواهیم بود. من هم به عنوان مسئول حوزه فرهنگ و هنر در دولت، تمام تلاشم این است که با این تعامل بتوانیم برخی اتفاقات مبارکی که تا امروز به صورت کامل نیفتاده را با دوستان جلو ببریم و امیدوارم سال 1403 ما پا به عرصه‌های جدی‌تری بگذاریم. متوقف نمی‌شویم و در این حوزه کمالخواه هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قرار دادن یک صندوق رای برای اولین بار در تالار وحدت برای اهالی فرهنگ و هنر تعبیه شد، گفت: واقعا اتفاقی که امروز برای حوزه فرهنگ و هنر رخ داد، بی‌نظیر بود. تعداد زیادی از هنرمندان عزیز از صبح در صف‌ها رای دادن ایستاده بودند، حوزه تالار وحدت هم‌اکنون که شش ساعت از آغاز انتخابات می‌گذرد، مملو از جمعیت هنرمندان و اهالی فرهنگ است.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *