توسعه بازی‌های آموزشی با هوش مصنوعی

[ad_1]

تیم توسعه این بازی‌ها با استفاده از موتورهای بازی‌سازی پیشرفته و ابزارهای هوش مصنوعی، ارزش اشتغال برای افراد مختلف ایجاد کرده و با سرمایه‌گذاری بین‌المللی،این محصولات را به بازارهای خارجی نیزصادر کرده‌اند. این توجه به بومی‌بودن و ارائه بازی‌های با کیفیت و قیمت مناسب، این شرکت را ازمحصولات مشابه خارجی تمایز می‌دهد.مدیرعامل شرکت با اشاره به طراحی و تولید بازی‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی واقتصاد دیجیتال عنوان کرد: بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه بعدی ماجراجویی با استفاده از فناوری‌های یونیتی و بلاک‌چین مبتنی بر جدیدترین ابزارهای روز دنیا تولید شده و از جذابیت گرافیکی فوق العاده‌ای برخوردار هستند.
 
تعداد دامنه‌های فارسی اینترنت اعلام شد
پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ازجمله مراکز اصلی ثبت دامنه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه‌ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد، باید به سایت این مرکز یا یکی ازنمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند. طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون  و۶۱۷ هزار و ۱۴دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۷۹۷ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد. درواقع بیش‌ترین سهم متعلق به همین پسوند است؛ به‌طوری که از میان دیگر پسوندهای فارسی، هر کدام کمتر از ۵۰۰۰ دامنه را ثبت کرده‌اند.

طراحی سامانه هوشمند برای پایش مزارع کشاورزی 
استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در مطالعه زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور بهبود مدیریت و افزایش تولید محصولات کشاورزی، اهمیت زیادی دارد.یک شرکت دانش بنیان برای انجام این امر فعالیت می کند. فناوری سنجش از دور با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نقش مهمی در توسعه صنعت کشاورزی ایفا می‌کند. تصاویر ماهواره‌ای ارائه نمای گسترده و یکپارچه از هر منطقه را فراهم می‌کنند، از جمله مناطق سخت‌العبور. این تکنولوژی به کشاورزان امکان مشاهده، ارزیابی، کنترل، پایش و مدیریت بهتر پوشش گیاهی، مزارع، زمین‌های کشاورزی، مراتع، جنگل‌ها و محیط زیست را می‌دهد. نرم‌افزار «جالیزان»از تصاویر ماهواره‌ای به عنوان یک راه‌حل اطلاعاتی دقیق در زمینه کشاورزی استفاده می‌کند و به کشاورزان اطلاعاتی جهت بهبود عملکرد مزرعه و کاهش هزینه فراهم می‌آورد.

قرص شوینده با ۸۰ درصد قیمت ارزان‌تر 
یک شرکت دانش‌بنیان با ابتکاری نوین، عنصر آب را از چرخه تولید مواد شوینده حذف کرده و با کاهش استفاده از پلاستیک، مواد شوینده را به پودرهایی تبدیل کرده است. این پودرها با ۸۰ درصد کاهش قیمت وارد بازار شده و به افراد کم بضاعت نیز امکان دسترسی می دهد تا استفاده کنند.مدیرعامل شرکت اعلام کرده که این محصولات در صدور توافقنامه با شرکت‌های توزیع کننده در ایران، ترکیه و سایر کشورها موفق بوده‌اند. این ابتکارات نه تنها به بهبود کیفیت محصولات شوینده منجر شده، بلکه اثرات زیست‌محیطی ناشی از آب و پلاستیک را نیز به حداقل رسانده است.

تولید ماشین‌آلات برداشت محصولات غده‌ای در داخل کشور
شرکتی دانش‌بنیان در کردستان، ماشین‌های کشاورزی برداشت محصولات غده‌ای تولید کرده است. این شرکت با دو اختراع در آمریکا و سه اختراع داخلی در زمینه ماشین‌های کشاورزی فعالیت دارد ومزیت اصلی آن درتولیدمحصولات متناسب با نیازهای مشتریان با شرایط مختلف است.مدیرعامل شرکت اظهارداشته که ماشین‌های تخصصی برای برداشت انواع محصولات غده‌ای با توجه به شرایط مختلف کشاورزان و اقلیم هر منطقه تولید می‌شوند. این شرکت توانسته است قطعات تحریمی نظیر زنجیر را با  کیفیت بهتر در داخل کشور تولید کرده و حتی برخی ازاین قطعات را به کشورهای دیگر صادر کند، از جمله به عراق.  

حفاظت از  نیم میلیون کاربر در محیط کار
یک شرکت دانش‌بنیان با معرفی یک محصول ویژگی‌های منحصر به فرد در زمینه ایمن‌سازی ارتباطات کاربران و سرورهای سازمانی، یک گام مهم در جهت ایمن‌سازی اطلاعات بیش از ۵۰۰سازمان ایرانی برداشته‌اند. به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با معرفی محصول دانش‌بنیان  گام مهمی در ایمن‌سازی ارتباطات بیش از ۵۰۰ سازمان ایرانی برداشته است. این سامانه، دسترسی امن و ساده به خدمات سازمانی را فراهم می‌کند و با استقبال گسترده، در بیش از ۵۰۰ سازمان به کار گرفته شده، با کاربردهای زیادی در حوزه مشتری و سرور. ویژگی‌های این سامانه شامل الگوی «اعتماد صفر»، سادگی استقرار و مدیریت، احراز اصالت چندعاملی و حفظ محرمانگی در انتقال اطلاعات است. کیهان به‌عنوان یک محصول کاملا بومی، با تسلط تیم توسعه و استفاده از پروتکل‌ها و الگوریتم‌های استاندارد، توانسته نیازهای مشتریان داخلی را به‌خوبی پوشش دهد. 

استفاده از «چت‌جی‌پی‌تی» در خودروهای پژو
به گزارش رویترز، شرکت خودروساز فرانسوی پژو اعلام کرد برند استلانتیساین شرکت قصد دارد از چت‌جی‌پی‌تی برای بهبود دستیار صوتی در خودرو و ون های خود استفاده کند. این خودروساز در بهره‌برداری از این ربات محبوب هوش مصنوعی به رقبایی مانند فولکس واگن و مرسدس بنز پیوست.جروم میشرون، مدیر طرح محصول پژو گفت: «ما چت جی پی تی را در همه خودروها از جمله مدل جدید e-۳۰۰۸ و ون های کوچک معرفی خواهیم کرد.»پژو نسخه آزمایشی سرویس ChatGPT را که قادر به اتصال به کنترل های خودرو و پاسخ به بسیاری از سوالات عمومی یا ناوبری است، روز چهارشنبه در پنج کشور فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا راه اندازی خواهد کرد.

تولید تصاویر خارق العاده این بار در گوگل بارد
گوگل قابلیت ساخت تصویر را به چت‌بات هوش مصنوعی Bard اضافه کرد. بنابراین کاربران حالا می‌توانند تنها با دستورات متنی از طریق بارد، عکس بسازند. با این اقدام، رقابت گوگل با مایکروسافت و OpenAI‌ جدی‌تر از گذشته می‌گردد.کاربران اکنون می‌توانند از Bard بخواهند با استفاده از مدل تبدیل متن به تصویر Imagen ۲  گوگل  تصویرسازی کند. بارد که اکنون از مدل زبانی بزرگ Gemini Pro گوگل پشتیبانی می‌کند، از ابتدا قرار بود به قابلیت تولید تصویر مجهز گردد. بااین‌حال، تصور می‌شدکه مدل قدرتمندتر Gemini Ultra این قابلیت را ارائه کند، اما این مدل درحال توسعه باقی مانده است.
 ویژگی‌های تصویرسازی با هوش مصنوعی Bard
گوگل Bard را به‌عنوان یک رقیب شایسته برای مدل ChatGPT Plus معرفی کرده است که مدل زبانی بزرگ GPT-۴ را اجرا می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد با کمک مدل DALL-E ۳ تصاویر مدنظر خود را تولید کنند. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه برخلاف ChatGPT Plus که به‌صورت اشتراکی در دسترس است، کاربران می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از نسخه جدید Bard برای تصویرسازی با Imagen ۲ استفاده کنند. گوگل می‌گوید که قابلیت ساخت تصویر Bard با در نظر گرفتن مسئولیت طراحی شده است. روی تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی بارد واترمارک قرار می‌گیرد تا کاربران متوجه شوند که با تصاویر جعلی و نه واقعی روبه‌رو هستند. گوگل همچنین ادعا کرده که برای جلوگیری از تولید تصاویر افراد شناخته‌شده و محتوای خشونت‌آمیز، توهین‌آمیز یا جنسی، رویکردهای امنیتی را برای مدل خود اجرا کرده است.  بارد علاوه بر قابلیت تولید تصویر، ویژگی‌های دیگری نیز دریافت کرده است. درحالی‌که تولید تصویر توسط آن درحال‌حاضر فقط به زبان انگلیسی انجام می‌گردد، اما خود چت‌بات اکنون ازبیش از۴۰زبان دربیش از۲۳۰کشور پشتیبانی می‌کند. نسخه قبلی فقط با زبان انگلیسی کار می‌کرد و در۱۷۰کشور موجود بود. برخی اززبان‌هایی که اکنون ازآنها پشتیبانی می‌گردد شامل عربی، بنگالی و اردو می‌گردد. گوگل همچنین پشتیبانی از۴۰ زبان را به قابلیت بررسی دوباره بارد اضافه کرده است که از طریق آن، می‌توانید پاسخ‌های ارائه‌شده توسط چت‌بات را به‌طور خودکار در اینترنت جستجو کنید.

کاشت اولین تراشه  روی مغز انسان
به گزارش رویترز ماسک، بنیانگذار شرکت نیورالینک‌ گفت که اولین بیمار انسانی ایمپلنت دریافت کرده است. ماسک طی پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس گفت: «نتایج اولیه نشان می‌دهد که اسپایک های نورون امیدوارکننده است.» اسپایک ها فعالیت نورون ها هستند که موسسه ملی سلامت آمریکا آنها را سلول هایی توصیف می کند که از سیگنال های الکتریکی و شیمیایی برای ارسال اطلاعات به اطراف مغز و بدن استفاده می کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده سال گذشته به این شرکت مجوزداده بود تااولین آزمایش خود رابرای کاشت ایمپلنت روی انسان انجام دهد.شرکت نیورالینک در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) گفت مجوز استخدام برای آزمایش انسانی را دریافت کرده است. این شرکت افزود: این مطالعه از یک ربات برای قرار دادن ایمپلنت رابط مغز و کامپیوتر در ناحیه ای از مغز استفاده کرده که قصد حرکت را کنترل می کند و اشاره کرد: هدف اولیه آن این است که افراد را با استفاده از افکار خود قادر به کنترل مکان نما یا صفحه کلید کامپیوتر کنند. به گفته نیورالینک، نخ‌های فوق العاده ظریف ایمپلنت‌ها به انتقال سیگنال‌ها در مغز شرکت‌کنندگان کمک می‌کنند.این شرکت با درخواست‌هایی برای بررسی دقیق درمورد پروتکل های ایمنی خودمواجه شده وپیش ازاین به دلیل نقض قوانین وزارت ترابری ایالات متحده در مورد جابه‌جایی مواد خطرناک جریمه شده بود.

ادامه اخراج بیش از ۲هزار ‌نفر توسط پی پال  
نامه‌ای از الکس کریس، مدیر عامل شرکت پی‌پال نشان داد که این شرکت قصد دارد در سال جاری میلادی حدود ۲۵۰۰ شغل یا ۹ درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کند.به گزارش رویترز، این مدیر عامل در نامه ای به کارکنان، گفت که تصمیم برای حذف برخی شغل ها در طول سال جدید گرفته شده و تا پایان هفته به کارکنانی که تحت تأثیر قرار می گیرند، اطلاع رسانی می گردد. کریس در نامه خود نوشت: «ما این کار را انجام می دهیم تا اندازه کسب وکار خود را درست کنیم و به ما این امکان‌می‌دهد با سرعت مورد نیاز برای ارائه به مشتریان خود حرکت ورشد سودآوری را ایجاد کنیم.» سرمایه‌گذاران امیدوارند این کریس که قبلا یکی ازمدیران ارشد شرکت نرم افزاریIntuitبود، سهام پی پال را احیا کند. این سهام سال گذشته نزدیک به ۱۴درصد سقوط کرد. مشکلات اقتصادی باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های فناوری آمریکایی دست به اخراج‌های گسترده بزنند. اخیرا شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی ای‌بِی(eBay) اعلام‌کرده به دلیل عدم‌رشد کافی قصد دارد‌۱۰۰۰نفر را اخراج کند. گوگل، آمازون، ناسا و اسپاتیفای برخی ازدیگر شرکت‌هایی هستندکه دست به اخراج گسترده کارکنانشان زده‌اند.

آغاز آزمایش‌های سامانه ارتباط لیزری در فضا
تیم دانشمندان در موسسه فنی‌فیزیک مسکو،به تازگی آزمایشات موفقی را بر روی سامانه ارتباط لیزری فضایی انجام داده‌اند. این آزمایشات برای نخستین بار به اتمام رسیده و به وسیله این تکنولوژی نوآورانه، سرعت انتقال داده با ایستگاه‌های زمینی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. ارتباط لیزری، به دلیل توانایی بالای انتقال اطلاعات وکاهش اندازه تجهیزات مورد نیاز برای انتقال و دریافت اطلاعات، ازمزایای برتری برامواج رادیویی برخورداراست. این سامانه از۱۵وات انرژی برای عملکرد نیاز دارد و در فواصل تا ۱۵۰۰کیلومتر، سرعت انتقال داده را با نرخ ۱۰۰مگابیت بر ثانیه فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی در خدمت روشندلان
یک اپلیکیشن جدید با نام All_Aboard در حال کمک به افراد نابینا برای پیدا کردن ایستگاه های اتوبوس است. این اپلیکیشن با استفاده از دوربین تلفن همراه هوشمند، از طریق هوش مصنوعی وشبکه عصبی یادگیری عمیق، قادر به شناسایی علامت‌های ایستگاه اتوبوس در محدوده ۵۰ فوتی(۱۵متری) است.ازآزمایش‌های میدانی با۲۴داوطلب نابینا نتیجه‌گرفته‌شده‌که All_Aboard با دقت بسیار بالا به مسافران کمک می‌کند تا به ایستگاه اتوبوس برسند. در مقایسه با گوگل مپس، این اپلیکیشن نه تنها موفقیت را به ۹۳ درصد افزایش داده، بلکه مسافتی که مسافر باید بپیماید تا به ایستگاه برسد نیز به ۱.۵۴متر کاهش یافته است. پروفسور گنگ لو از مرکز درمان و تحقیقات چشم و گوش ماساچوست اظهار داشته که All_Aboard می‌تواند به کاهش احتمال از دست دادن اتوبوس به دلیل دوری بیش از حد از ایستگاه‌ها برای افراد با اختلالات بینایی کمک کند. این اپلیکیشن در۱۰شهر بزرگ جهان آموزش شده و در دسترس قرار گرفته است.

خداحافظی نوکیا  
دوران شکوفایی شرکت نوکیا به پایان رسیده است. اززمان ورود آیفون و گوشی‌های اندروید، این شرکت فنلاندی آغاز به سقوط کرد و به خداحافظی نزدیک شده است. از این پس، گوشی هوشمندی با نام نوکیا به بازار عرضه نخواهد شد و این برند محبوب و احتمالاً درخاطره‌ها زنده خواهدماند. براساس گزارشی که منتشر شده است،شرکت فنلاندی باهمکاریHMD Global، نامش را حفظ کرده ولی به نظر می‌رسد این نام به زودی از دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد رفت. طبق اعلام Nokiamob، سایت رسمی Nokia.com/phones اکنون به HMD.com هدایت می‌گردد و این شرکت با نام Human Mobile Devices در حال ساخت گوشی‌های مقاوم، سرگرم‌کننده، سریع و مقرون به‌صرفه است. هرچند که سایت HMD همچنان برخی از مدل‌های گوشی نوکیا را عرضه می‌کند، اما واضح است که به‌زودی از نام نوکیا دیگر خبری نخواهیم شنید و HMD به عنوان یک نام جدید و مستقل در بازار حضور خواهد داشت. همه حساب‌های اجتماعی نوکیا قفل شده‌اند و MyNokia به‌عنوان کانال رسمی محصولات این برند اعلام کرده است که سایر حساب‌های اجتماعی در تاریخ ۷ فوریه (۱۸ بهمن ۱۴۰۲) بسته خواهند شد. هرچند نه نوکیا و نه HMD به‌طور رسمی درباره پایان تولید محصولات نوکیا اطلاعیه نداده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد HMD قصد داشته باشد گوشی‌های جدیدی با برند نوکیا عرضه کند. در حالی‌که نوکیا بین خریداران گوشی‌های هوشمند محبوبیت زیادی نداشت، اما همچنان محصولات این برند به بازار عرضه می‌شد و در واقع یکی از دو شرکتی بود که در سومین سه‌ماه سال ۲۰۲۳ افزایش فروش در ایالات‌متحده را تجربه کرد. 

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *