جزئیات طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعلام شد

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین از المیادین، یکی از رهبران مقاومت فلسطین که نامش ذکر نشده است، گفت که پیامی از حماس به سایر گروه‌های فلسطینی ارسال شده که درباره طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه است، این طرح در پاریس مطرح شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین در حال بررسی این طرح هستند، گفت که این طرح شامل آتش‌بس فراگیر و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و شکست محاصره آن و عملیات جدید تبادل اسرا می‌گردد.

این منبع با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ هیأتی از حماس به قاهره نرفته است و هنوز هم زمان دیدارها مشخص نیست، گفت که رسانه‌های اسرائیلی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی در حال انتشار اخبار جعلی و دروغ هستند.

این عضو ارشد مقاومت فلسطین همچنین، گفت: هنوز توافقی بر سر چارچوب توافق آتش بس وجود ندارد و حماس ملاحضاتی مهمی دارد و بیانیه قطر عجولانه است و صحت ندارد.

از سوی دیگر حماس اعلام کرد تا این لحظه توافقی در مورد زمان سفر هیات این جنبش به قاهره صورت نپذیرفته است اما انتظار می‌رود این سفر در روزهای آتی انجام گردد.

ساعتی پیش ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر گفته بود که رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس در غزه موافقت کرده است.

وی افزود: در طرح پیشنهادی صلح برای غزه که در پاریس مطرح شده است، به دنبال آتش‌بس هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر اضافه کرد: جنبش حماس در حال بررسی این طرح است و به آن پاسخ خواهد داد.

پیش تر «دیوید بارنیا» رئیس موساد جزئیاتی از طرح توافق احتمالی تبادل اسرا با حماس را اعلام کرده بود. در طرح توافق احتمالی مبادله اسیران با حماس در مرحله اول شامل آزادی ۳۵ اسیر صهیونیست زنده از میان زنان، مجروحان و سالمندان در نوار غزه در ازای ۳۵ روز آتش بس است و این به معنای یک روز آتش بس در ازای آزادی یک اسیر است.

بارنیا ادامه داد: پس از آن می‌توان آتش بس را برای یک هفته دیگر تمدید کرد تا مذاکرات درباره امکان تکمیل مرحله دوم توافق انجام گیرد؛ مرحله دوم شامل آزادی جوانان و همه کسانی است که حماس آنها را به عنوان نظامی صهیونیست به اسارت گرفته است.

شبکه خبری «ان بی سی نیوز» آمریکا به تازگی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان رژیم اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای تبادل اسیران صهیونیست و اسیران فلسطینی به توافق رسیدند.

این شبکه به نقل از منبع آگاه خود گفت که این توافق شامل آزادی اسرای آمریکایی و صهیونیست باقیمانده می‌گردد که به صورت مرحله‌ای است و ابتدا زنان و کودکان آزاد می‌شوند.

ان بی سی نیوز افزود: این توافق همچنین شامل توقف‌های مرحله‌ای در جنگ و ارسال کمک به غزه و تبادل اسرای فلسطینی است و پیش نویسی از این توافق به حماس ارائه می‌گردد.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: مذاکره کنندگان شامل نخست وزیر قطر و رهبران سازمان‌های اطلاعاتی بودند.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *