رکورد نگهداری شارژ بیش از ۷۵ روز!

[ad_1]

تبلت جدید فوسیبات با نام FOSSiBOT DT۲ محصولی بسیار مقاوم است که ویژگی‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌دهد. براساس اطلاعات ذکرشده در صفحه‌ رسمی محصول در وب‌سایت علی‌اکسپرس، FOSSiBOT DT۲ از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار است. تبلت FOSSiBOT DT۲ با استفاده از حافظه‌ی فلش UFS ۳.۰ و رم LPDDR۴X، عملکرد سریع دستگاه را بهبود می‌بخشد و مصرف انرژی را برای اطمینان از استفاده‌ی مداوم به‌خصوص در محیط‌های سخت بهینه می‌کند. تبلت فوسیبات در کانفیگ‌های قوی‌تر به حداکثر ۲۰ گیگابایت رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز می‌گردد.FOSSiBOT DT۲ به پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای Helio G۹۹ مدیاتک و باتری غول‌پکیر ۲۲٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که می‌تواند بیش از ۷۵ روز در حالت استندبای شارژدهی داشته باشد. تبلت فوسیبات از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند و شارژ کامل آن درحدود ۲ساعت و۵۰دقیقه طول می‌کشد. تبلت DT۲ با نمایشگر بزرگ ۱۰.۴اینچی ۲K وضوح چشمگیری را ارائه می‌دهد.علاوه‌براین، تبلت جدید فوسیبات از وای‌فای۶ برای ارائه‌ سرعت بسیار زیاد شبکه پشتیبانی می‌کند. این تبلت مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید۱۳ است و با آخرین برنامه‌ها و نرم افزارها عرضه می‌گردد.DT۲ با دریافت گواهی حفاظتی IP۶۸/IP۶۹K، دربرابر آب وگردوغبار وضربه مقاوم است. این تبلت علاوه‌ بر دوام‌مطلوب، باویژگی‌هایی مانندحسگر اثرانگشت‌ واسکن چهره برای بازکردن‌قفل، امنیت‌کاربر را دراولویت قرار می‌دهد.

گوشی فوق مقاوم سامسونگ در راه است
طبق اطلاعات فاش‌شده در شبکه‌ اجتماعی ایکس، گوشی سامسونگ گلکسی XCover ۷ پس از این‌که برای اولین بار موفق به دریافت گواهی BIS هند شد، اکنون با شماره‌مدل SM-G۵۵۶B موفق به دریافت گواهینامه‌ GCF شده است. طبق گواهینامه‌ی یادشده، گوشی فوق مقاوم جدید سامسونگ از اتصالاتی نظیر ۵G و NFC پشتیبانی خواهد کرد.شواهد فاش‌شده نشان می‌دهند که این گوشی مقاوم قرار است جانشین گلکسی XCover ۶ پرو باشد، موبایلی که دارای باتری با ظرفیت ۴۰۵۰ میلی‌آمپر‌ساعت به همراه پردازنده مورد استفاده در انواع گوشی میان رده، یعنی اسنپدراگون ۷۷۸G بود.

با قدرتمندترین ربات دنیا مواجه شوید! 
شرکت چینی Unitree ادعا می‌کند که ربات انسان‌نمای ارتقا یافته آن، بالاترین‌سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. شرکت چینی سیستم‌های رباتیک Unitree با ارتقای ربات انسان‌نما خود پیشرفتی پیشگامانه را رقم زد. وب سایت Unitree ادعا می‌کند که این ربات کهH۱ نام دارد، به‌عنوان «قوی ترین ربات انسان نما همه منظوره جهان»، بالاترین سطح سرعت،قدرت، مانورپذیری وانعطاف پذیری راارائه می‌دهد. Unitree Robotics در هانگژو، درست خارج از شانگهای، درسال۲۰۱۷ تاسیس شد. ماموریت این شرکت عمومی کردن ربات‌هاست و می‌خواهد آنها را مانند تلفن‌های هوشمند و پهپادها در دوران معاصر گسترده ومقرون به صرفه کند. این ربات ۱۶۰۰دلار قیمت دارد. این شرکت با استفاده از تخصص خود، با موفقیت مکانیک‌های پایه و سیستم‌های محرک ضروری را برای خط تولید چهارپای خود ایجاد کرده و به بازار آورده است. این نه‌تنها Unitree را به‌عنوان یک نیروی قدرتمند عرضه می‌کند، بلکه یک مزیت رقابتی را نسبت به رقبا دربخش انسان نما فراهم می‌کند.

غول هوش مصنوعی گوگل وارد میدان شد
«جمینی» جدیدترین مدل زبانی بزرگ گوگل است که پیچای برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان I/O در ماه ژوئن(خرداد-تیر) از آن نام برد و اکنون برای عموم عرضه شده است.  شرکت گوگل از مدل هوش مصنوعی جمینی  خود رونمایی کرد. این مدل بر خلاف سایر مدل‌های هوش مصنوعی، برای تشخیص، درک و ترکیب انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، تصویر، صدا، ویدئو و کد آموزش دیده‌است و رقیبی قدرتمند برای ChatGPT است. گوگل مدل هوش مصنوعی جمینی را راه اندازی کرد و امیدوار است بتواند جی پی تی-۴ را از دور خارج کند. ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل، گفت: «این آغاز عصر جدیدی از هوش مصنوعی در گوگل است: عصر جمینی.»
جمینی جدیدترین مدل زبانی بزرگ گوگل است که پیچای برای اولین بار در کنفرانس توسعه دهندگان I/O در ماه ژوئن(خرداد-تیر) از آن نام برد و اکنون برای عموم عرضه شده است. جمینی چیزی بیش از یک مدل هوش مصنوعی است و سه نسخه دارد؛ یک نسخه سبک تر به نام «جمینی نانو» وجود دارد که به صورت بومی و آفلاین در دستگاه های اندرویدی اجرا می گردد. یک نسخه قوی تر به نام «جمینی پرو» نیز به زودی بسیاری از خدمات هوش مصنوعی گوگل را تامین می کند و از امروز ستون فقرات گوگل بارد است.  حتی یک مدل توانمندتر به نام «جمینی اولترا» هم هست که قدرتمندترین مدل زبان بزرگ است که گوگل تاکنون ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که بیشتر برای مراکز داده و برنامه‌های کاربردی سازمانی طراحی شده است. جمینی فعلا فقط به زبان انگلیسی در دسترس است. پیچای می‌گوید این مدل درنهایت درموتور جست‌و‌جوی گوگل، محصولات تبلیغاتی آن، مرورگر کروم و غیره ادغام خواهد شد. پیش از این اینفورمیشن، گزارش داده بود که گوگل رویداد رونمایی جمینی خود را لغو کرده و قصد دارد رقیب جی‌پی‌تی۴ را در ژانویه (دی-بهمن)عرضه کند. اما این مدل پیشرفته هوش‌مصنوعی به تازگی رونمایی شد.

نسخه اندروید Seeing AI برای افراد نابینا و کم‌بینا
مایکروسافت به‌تازگی اپلیکیشن Seeing AI را برای سه میلیارد کاربر اندرویدی در دسترس قرار داده است. این شرکت از سال ۲۰۱۷ تاکنون، این اپلیکیشن کاربردی را فقط برای iOS عرضه کرده بود. Seeing AI با استفاده از هوش مصنوعی، به افراد نابینا و کم‌بینا در انجام کار‌هایی مانند شناسایی اسکناس، خواندن دست‌خط و توصیف صحنه‌ها کمک می‌کند. براساس گزارشی جدید، اکنون اپلیکیشن Seeing AI برای دانلود در اندروید به‌صورت رایگان منتشر شده است. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای کمک به جامعه نابینایان و کم‌بینایان استفاده می‌کند. افراد نابینا می‌توانند کار‌های روزانه مانند خواندن یک نوشته یا منو، تشخیص اسکناس و شناسایی تصاویر را با کمک این اپلیکیشن انجام دهند. برای استفاده از Seeing AI، کاربران باید با دوربین گوشی خود از سوژه موردنظر عکس بگیرند تا هوش مصنوعی بتواند محتویات عکس را برای آنها تشریح کند. مایکروسافت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷، کار روی اپلیکیشن Seeing AI را به‌عنوان یک پروژه تحقیقاتی آغاز کرد اما اندکی بعد این اپلیکیشن در دسترس عموم نیز قرارگرفت. تاکنون Seeing AI فقط برایiOS دردسترس بوده اما حالا دراندروید نیز قابل استفاده است. این اپلیکیشن درحال‌حاضر فقط از ۱۸زبان پشتیبانی می‌کند و متأسفانه زبان فارسی جزو این زبان‌ها نیست  اما مایکروسافت وعده داده است که در سال ۲۰۲۴، تعداد زبان‌ها را به ۳۶ عدد افزایش دهد. همچنین مایکروسافت دو ویژگی جدید نیز به نسخه‌های iOS و اندروید اضافه کرده است: توضیح بیشتر برای عکس‌ها: علاوه بر ارائه خلاصه‌ای کوتاه از عکس‌ها، اکنون می‌توان روی گزینه «اطلاعات بیشتر» کلیک کرد تا هوش مصنوعی توضیحات کامل‌تری، شامل جزئیات بسیار بیشتر درباره آنچه در تصویر وجود دارد، ارائه دهد. چت‌کردن با هوش مصنوعی: پس از اسکن‌کردن یک نوشته، علاوه بر شنیدن کلمه‌به‌کلمه آنچه اسکن شده است، می‌توان با Seeing AI نیز چت کرد تا درباره موضوعاتی مانند موارد موجود در منو، قیمت یک مورد در رسید یا خلاصه‌کردن یک مقاله، اطلاعات بیشتری کسب کرد.

قفل پیشرفته گوشی با اسکن کف دست
ریلمی GT۵ پرو از ژست‌های حرکتی جدیدی پشتیبانی می‌کند؛ با حرکت دادن کف دست روبه‌روی نمایشگر و بدون لمس آن، قفل صفحه را باز کنید. گوشی جدید ریلمی با پشتیبانی از برخی قابلیت‌های حرکتی دست، ویژگی‌های قابل‌توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بر اساس صفحه‌ محصول در وب‌سایت رسمی ریلمی، GT۵ پرو ازدوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خود برای تشخیص کف دست شما استفاده می‌کند. وقتی کف دست خود را روبه‌روی دوربین قرار دهید، هنگام دورشدن دست، قفل صفحه باز و صفحه به‌طور خودکار روشن می‌گردد. به‌نظر می‌رسد این قابلیت از یک حسگر مجاورتی اولتراسونیک پشتیبانی می‌کند که به احتمال زیاد توسط Elliptic Labs ساخته شده است. ریلمی ادعا می‌کند بازکردن قفل از طریق اسکن کف دست سریع‌تر از حسگر تشخیص چهره است و این به لطف یادگیری ماشینی هوش مصنوعی با استفاده از بیش از ۱۰هزار مدل است. ریلمی می‌گوید که این ویژگی امنیتی، تست نفوذ شامل بیش از ۱۰ میلیون حمله را با موفقیت پشت سر گذاشته است. با این حال، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر همچنان وجود دارد؛ بنابراین باز کردن قفل با حرکت دست تنها یک گزینه‌ اضافی خواهد بود. گوشی ریلمی مانند مدل‌هایی از گوشی ال‌ جی از ژست‌های حرکتی متعددی پشتیبانی می‌کند. با جمع کردن انگشتان دست به یک نقطه، فهرست برنامه‌های اخیر ظاهر می‌گردد و می‌توانید با حرکت انگشت به چپ یا راست برنامه‌های اخیر را مرور کنید. بالا نگه‌داشتن انگشت اشاره، کنترل مکان‌نما را تغییر می‌دهد و اشاره به یک نقطه خاص باعث کلیک می‌گردد. حرکت کف دست با سه انگشت به شما امکان می‌دهد از صفحه اسکرین‌شات بگیرید، چرخاندن کف دست، شما را به صفحه اصلی بازمی‌گرداند و با اشاره‌ی انگشت شست خود به سمت چپ، می‌توانید به عقب بازگردید. در نهایت با حرکت دادن کف دست به سمت نمایشگر، صفحه خاموش می‌گردد.گوشی پرچمدار ریلمی به جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، نمایشگر اولد خمیده‌ی ۶٫۷۸ اینچی چینی BOE ( وضوح ۲۷۸۰ در ۱۲۶۸، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت) مجهز شده است و از شارژ سریع ۱۰۰ واتی با ظرفیت باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی پشتیبانی می‌کند.
 
پایان سلطنت اپل و سامسونگ!
این روزها همه به نحوی برای کاهش ضایعات الکترونیکی در جهان می‌کوشند؛ در همین راستا برند Fairphone یک گوشی هوشمند ساخته که دارندگان آن می‌توانند خودشان آن را تعمیر کنند و این جلوه‌ای از یک فناوری پایدار است. باس فان آبل، یک قطعه کوچک مربعی شکل را در دستش گرفته و درباره آن می‌گوید:« این دوربین گوشی من است. در مجموع هشت جزء در این گوشی وجود دارد که می‌توان آنها را خارج و جایگزین کرد.» او به تازگی این دوربین را با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک از موبایلش خارج کرده. فان آبل شخصا موبایل هوشمندش را باز کرده و دوربین آن را در کنار باتری موبایل، پورت USB، نمایشگر و بلندگویش قرار داد. فان آبل یکی از بنیانگذاران شرکت هلندی Fairphone است. این شرکت مدعی است که پایدارترین گوشی هوشمند دنیا را ساخته. اما سوالی که مطرح می‌گردد این است که یک محصول پیچیده با فلزات و اجزای کمیابی از سرتاسرجهان، تا چه اندازه می‌تواند پایدار باشد؟ شرکت فیرفون سال ۲۰۱۳ در آمستردام هلند تاسیس شد و تلفن‌های هوشمند اندرویدی تولید می‌کند که مالکان آنها می‌توانند به راحتی گوشی و قطعاتش را تعویض و تعمیر کنند. مدیران فیرفون امیدوارند تا با توانمندسازی و تشویق مردم به تعمیر تلفن‌هایشان، به جای دور انداختن آنها به محض اولین نقص در یک قطعه، به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک کنند.

پرتاب ماهواره هواشناسی و سنجش از دور 
یک استارتاپ چینی دو ماهواره با کاربردهای هواشناسی و سنجش از دور را به فضا پرتاب کرد. این شرکت چینی قرار است تا پایان سال ۲۰۲۷ بیش از ۱۰۰ ماهواره هوشمند برای سیستم‌های ارتباطی، ناوبری و سنجش از دور به فضا پرتاب کند. چین یک موشک تجاری به نام CERES-۱ Y۹ را از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین پرتاب کرده و دو ماهواره را به مدارهای برنامه‌ریزی شده فرستاد. ماهواره تیانیان-۱۶ روی این موشک یک ماهواره هواشناسی است. این دستگاه یک رادیومتر مایکروویو و یک محموله ارتباطی لیزری را حمل می‌کند که قادر به انجام مداوم تشخیص سنجش از راه دور و ارتباطات لیزری است. Starpool ۰۱-A نیز یک ماهواره حسگر یکپارچه گسترده است که توسط استارتاپ ماهواره چینی EllipSpace توسعه یافته است. این شرکت چینی قرار است تا پایان سال ۲۰۲۷ بیش از ۱۰۰ ماهواره هوشمند برای سیستم‌های ارتباطی، ناوبری و سنجش از دور به فضا پرتاب کند.این یازدهمین مأموریت پروازی با استفاده از سری موشک CERES-۱ بود.

پرواز مجدد  هلیکوپتر مریخ ناسا در کره مریخ 
هلیکوپتر مریخ ناسا استقامت (Ingenuity) پس از وقفه‌ای یک‌ماهه در ارتباطات با زمین، دوباره در سطح کره مریخ به پرواز درآمد.هلیکوپتر مریخ ناسا بعد از پرواز بیش از دو دقیقه در هوا ماند. هلیکوپتر هیچ نشانه‌ای ازمشکل را نشان نداد و به ارتفاع ۳۹ فوت (۱۱.۹ متر) رسید و حداکثر سرعت ۱۱.۹ مایل درساعت(۵.۴ متر در ثانیه)را نیز ثبت کرد.مریخ‌نورد استقامت، پیشرفته‌ترین مریخ‌نورد ناسا تا به امروز است که دارای ابزارهای علمی است که شامل تعداد زیادی دوربین برای طیف وسیعی از وظایف از قبل تعیین‌شده است. این مریخ‌نورد دو سال پیش بعداز یک سفر شش ماهه از زمین به مریخ رسید.مهم‌ترین مأموریت مریخ‌نورد ناسا جست‌وجوی شواهدی از زندگی باستانی در سیاره سرخ است. برای این منظور استقامت در حال کاوش در قسمت‌های مختلف دهانه jezero در کنار یک دریاچه خشک باستانی در مریخ است.استقامت به کاوش در سطح مریخ برای یافتن شواهدی از حیات میکروبی ادامه می‌دهد و هدف دانشمندان این است که برخی از مجموعه‌های سنگ و خاک مریخ‌نورد را برای تجزیه و تحلیل دقیق‌تر به زمین بفرستند.

رونمایی  از گوشی تاشو ویوو 
ویوو در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل جدید گوشی‌های تاشدنی خود با قوی‌ترین تراشه‌ی اندرویدی حال حاضر است. ویوو خود را برای عرضه گوشی‌های هوشمند تاشدنی ویوو ایکس فولد۳ و ایکس فولد۳ پرو آماده می‌کند. حالا، یکی از افشاگران، برخی ازجزئیات کلیدی مربوط به گوشی تاشو ویوو ایکس فولد۳ پرو را فاش کرده است. این خبر ازسوی Digital Chat Station منتشر شده که این اطلاعات را در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته است. انتظار می‌رود گوشی‌های ویوو ایکس فولد ۳ و ایکس۳ پرو به‌زودی عرضه شوند. این افشاگر اضافه می‌کند که گوشی تاشدنی ایکس فولد۳ دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود. البته مشخص نیست که این حسگر در کدام قسمت نمایشگر ادغام خواهد شد. در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از تفاوت‌ مدل‌های ایکس فولد۳ و ایکس فولد۳ پرو در دست نیست. هرچند این احتمال وجود دارد که نسخه‌ پرو از کانفیگ بالاتری مانند ۲۴ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره ببرد. نمونه‌ی استاندارد هم می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشد.این افشاگر اضافه می‌کند که جدیدترین گوشی ویوو می‌تواند به پردازنده اسنپدراگون۸ نسل۳ مجهز گردد. با توجه به اینکه ویوو ایکس فولد۲ از تراشه‌  اسنپدراگون۸ نسل۲ برخوردار است، این موضوع تعجب‌آور نخواهد بود. جزئیات دقیق دیگری در رابطه با قیمت گوشی تاشدنی ویوو در دست نیست.

پرتاب موفقیت‌آمیز فالکون ۹
در نودمین ماموریت مداری شرکت «اسپیس‌ایکس»، یک‌موشک «فالکون ۹» با موفقیت ۲۳ ماهواره «استارلینک» را به مدار زمین برد. شرکت«اسپیس‌ایکس»(SpaceX) باموفقیت یک موشک «فالکون۹»(Falcon۹)راهمراه با۲۳ماهواره «استارلینک» (Starlink) در اوایل امروز هفتم دسامبر از فلوریدا به مدار پایین زمین پرتاب کرد. این موشک ساعت ۱۲:۰۷ ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» پرتاب شد. مرحله اول موشک که در نهمین پرواز خود بود، با موفقیت به‌زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس دراقیانوس اطلس فرود آمد. کمتر از یک ساعت پس ازپرتاب، اسپیس‌ایکس تایید کرد که ۲۳ماهواره در مدار پایین زمین مستقر شده‌اند تا به شبکه‌ ماهواره‌های استارلینک شامل بیش از ۵۰۰۰‌ماهواره بپیوندند که اینترنت پرسرعت وبا تاخیرکم را درسراسرجهان ارائه می‌کنند.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *