سنتکام شلیک موشک به سمت کشتی‌های آمریکایی را تأیید کرد

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گزارش‌های رسانه‌ای درباره تغییر مسیر دو کشتی با پرچم آمریکا در دریای سرخ را تأیید کرد.

سنت‌کام در این بیانیه گفته یمنی‌ها سه موشک بالیستیک ضد کشتی به سمت یک کشتی باری با پرچم آمریکا شلیک کردند. در این بیانیه همچنین ادعا شده که کشتی‌ها آسیب ندیده‌اند و فردی نیز زخمی نشده است.

شرکت مرسک پیش از این در بیانیه‌ای مدعی شده بود دو کشتی با پرچم آمریکا بعد از وقوع یک انفجار در نزدیکی آن‌ها در حال دور شدن از تنگه باب‌المندب هستند.

خبرگزاری رویترز نوشت: «شرکت کشتیرانی مرسک روز چهارشنبه اعلام کرد دو کشتی تحت پرچم آمریکا هنگام عبور از تنگه باب‌المندب به سمت شمال بعد از دیدن انفجار‌هایی در نزدیکی خود مسیرشان را تغییر دادند.»

در بیانیه مرسک آمده است: «این دو کشتی هنگام عبور از این تنگه گزارش دادند شاهد انفجار‌هایی در نزدیکی خود بودند و نیروی دریایی آمریکا نیز چندین پرتابه را رهگیری کرد.»

مرسک گفته که کشتی‌های آمریکایی و خدمه آن‌ها صدمه‌ای ندیده‌اند و توسط نیروی دریایی آمریکا به سمت خلیج عدن اسکورت شدند. 

هر دو کشتی توسط یکی از شرکت‌های تابعه مرسک اداره می‌شوند که برای وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا و سازمان USAID بار حمل می‌کنند. 

«وضعیت در دریای سرخ و خلیج عدن و پیرامون آن بی ثبات است و تمام اطلاعات موجود تأیید می‌کند که خطرات امنیتی هنوز در سطح بسیار بالایی قرار دارد»؛ این را شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک روز جمعه بیان کرده بود.

این شرکت در بیانیه‌ای در آن روز تاکید کرده بود که به طور موقت رزرو‌هایی را که از آسیا، خاورمیانه، اقیانوسیه و شرق و جنوب آفریقا به مقصد جیبوتی و به عنوان بخشی از خدمات مسیر کشتیرانی موسوم به «Blue Nile Express» ارائه می‌دهد، به حالت تعلیق درآورده است.

مرسک اعلام کرد که خدمات بلو نایل اکسپرس فوراً در بنادر جیبوتی، جده و بندر ملک عبدالله (شمال جده) که همگی در دریای سرخ هستند، متوقف خواهد شد.

یک مقام آمریکایی در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی ضمن تأیید بیانیه شرکت مرسک گفت که سه موشک به سمت یک کشتی باری با پرچم آمریکا در دریای سرخ شلیک شده است.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *