چهار مدل جدید تاشو عرضه شدند

[ad_1]

براساس گزارش فایننشال تایمز و به نقل از تحقیقات Canalys، بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در سال2022 14.2میلیون عدد در سراسر جهان به ثبت رساند که از این تعداد، سامسونگ به تنهایی بیش از 11میلیون دستگاه را به فروش رساند.برند چینی هوآوی با فروش کمتر از دو میلیون دستگاه تاشو دوم شد و پس از آن اوپو، ویوو، شیائومی، آنر و در نهایت موتورولا قرار گرفت که فقط 40هزار گوشی هوشمند تاشو به فروش رساند.با این حال، Canalys تخمین می‌زند که تعداد گوشی‌های تاشو در سال2023 دو برابر شده و به 30میلیون دستگاه برسد. انتظار داریم زمانی که برندهای چینی دوباره دستگاه‌های تاشو خود را در خارج از چین عرضه کنند تا سلطه سامسونگ در این بخش را به چالش بکشند و بازار محصولات تاشو جذاب‌تر و رقابتی‌تر گردد.گوشی‌های تاشو هنوز با جریان اصلی فاصله دارند اما این موضوع مانع از ادامه نوآوری و پیشبرد صنعت توسط شرکت‌های گوشی‌های هوشمند نشده است.از طرف دیگر در نمایشگاه MWC2023، ما طیف وسیعی از گوشی‌های تاشو از اوپو، آنر و تکنو را دیدیم و حتی تاییدیه‌ای در مورد گوشی تاشوی آینده وان‌پلاس دریافت کردیم که اواخر امسال عرضه می‌گردد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر دستگاه بیندازیم و ببینیم چه چیزی جدید است.

اوپو Find N2 
اولین بار چند ماه پیش به گوشی تاشو Find N2 نگاهی انداختیم. ظاهر این دستگاه تقریبا شبیه به نسل قبلی خود است، به این معنی که فرم کوچک و جیبی تحسین‌شده و لولای واقعا رضایتبخش خود را حفظ می‌کند.Find N2 دارای همان صفحه نمایش داخلی 7.1 اینچی و صفحه نمایش پوششی 5.54 اینچی FHD کمی بزرگ‌تر اما جمع و جور دارد. روشنایی در نمایشگرهای داخلی و خارجی به ترتیب به 1550 نیت و 1350 نیت افزایش یافته است.اوپو همچنین دستگاه را با تراشه اسنپدراگون 8+Gen 1 تطبیق داده است که می‌تواند به ارائه عمر بهتر باتری و عملکرد پایدار کمک کند و شارژ 67واتی نیز یکی از گزینه‌های خوب این گوشی است. Find N2 همچنین تله فوتو جدید 32مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 48مگاپیکسلی با کالیبراسیون رنگی Hasselblad دارد. متأسفانه، این دستگاه شاهد عرضه جهانی نخواهد بود زیرا فقط در چین است.
 
اوپو Find N2 Flip
با این حال نگران نباشید، گوشی تاشو Find N2 Flip در سطح جهانی در دسترس است و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. برخلاف صفحه‌نمایش کاور 1.9اینچی Galaxy Z Flip 4 که به‌سختی قابل استفاده است، Find N2 Flip یک صفحه نمایش بزرگ‌تر 26/3 اینچی که به شما امکان می‌دهد راه‌های بیشتری برای استفاده از نمایشگر بیرونی تلفن تاشوی خود داشته باشید.واضح است که Find N2 Flip رقیب مستقیم Galaxy Flip 4 است.برخلاف Find N2، N2 Flip دارای پردازنده مدیاتک دیمنستی 9000+، شارژ کندتر 44 واتی و محافظ گوریلا گلس 5 بر روی صفحه نمایش است. صفحه نمایش داخلی 8/6 اینچی حداکثر روشنایی 1600 نیت دارد و باتری با اندازه مناسب 4300میلی‌آمپر ساعت نیز امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

 آنر3 Magic Vs

Magic Vs یکی دیگر از تاشوهای کتابی بود که در MWC 2023 به نمایش گذاشته شد. بهترین بخش در مورد دستگاه، لولای نوآورانه آن است که «تعداد اجزای ساختار پشتیبانی را از 92 به چهار کاهش می‌دهد» و به کاهش ضخامت به 12.9میلی‌متر کمک می‌کند. این یک مشکل بزرگ است زیرا یکی از دلایلی که تاشوها هنوز رایج نیستند این است که قطعات متحرک زیادی در داخل لولا دارند. هرچه قطعات متحرک بیشتر باشد، احتمال این‌که دستگاه بعدا با برخی مشکلات یکپارچگی ساختاری مواجه گردد، بیشتر می‌گردد.هرچه طراحی ساده‌تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت و به نظر می‌رسد آنر به این موضوع پی برده است. Magic Vs همچنین باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و تراشه اسنپدراگون 8+Gen 1 دارد که متأسفانه، روشنایی صفحه نمایش اصلی 7.9اینچی به 800 نیت محدود شده است.این گوشی اولین بار در ماه نوامبر در چین عرضه شد. اکنون این شرکت این دستگاه را به تعدادی از بازارهای خارج از کشور از جمله بریتانیا، آلمان و کشورهای آمریکای لاتین آورده است. این نشان‌دهنده جاه‌طلبی شرکت چینی برای گسترش به جدیدترین فناوری گوشی‌های هوشمند – گوشی‌های تاشو – در سطح بالای بازار است، جایی که با شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ رقابت خواهد کرد. پس از آن‌که تعدادی از تحریم‌های ایالات متحده، این غول مخابراتی چین را از تراشه‌های حیاتی و دسترسی به سیستم‌عامل موبایل اندروید گوگل محروم کرد، آنر از هوآوی جدا شد و کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند آن را نابود کرد. آنر به عنوان یک نهاد جداگانه، به اندروید و اجزای مورد نیاز برای دستگاه‌های رده بالای خود دسترسی دارد. آنر برند اقتصادی هواوی بود اما از زمان استقلال خود به دنبال آن بود که خود را به عنوان یک بازیکن برتر معرفی کند و شکافی را که هواوی زمانی انجام می‌داد، پر کرد.
 
تکنو فانتوم V Fold
به احتمال زیاد هنوز نام تکنو را نشنیده‌اید و دقیقا به همین دلیل است که اولین V Fold تاشو آن، ما را شگفت‌زده کرد.اگرچه تکنو بیشتر به خاطر گوشی‌های ارزان‌قیمت خود شناخته می‌گردد، V Fold بسیار عالی به نظر می‌رسد، به‌خصوص با روکش چرمی و برآمدگی دوربین دایره‌ای بزرگی که دارای یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 13مگاپیکسلی است.هر دو صفحه نمایش داخلی 7.85اینچی و صفحه نمایش پوششی 6.42اینچی LTPO حداکثر روشنایی 1100 نیت دارند و دومی توسط گوریلا گلس Victus محافظت می‌گردد. درست مانند Magic Vs، نمی‌تواند به تنهایی در هنگام باز شدن در یک زاویه بایستد؛ کاری که دستگاه‌های تاشو سامسونگ می‌توانند انجام دهند.
 
به‌زودی؛ گوشی تاشو وان‌پلاس
در کنار همه این دستگاه‌های تاشو، وان‌پلاس قصد دارد اولین گوشی تاشو خود را اواخر امسال عرضه کند. این شرکت گوشی خود را نشان نداده است، بنابراین ما هنوز نمی‌دانیم که چگونه به نظر می‌رسد اما قول داده که دستگاه همان تجربه سریع و روانی را که گوشی‌های وان پلاس به آن معروف هستند، ارائه دهد.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم 

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *