چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم؟

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا گوشی هوشمند اندرویدی شما کند است و برنامه‌های مورد علاقه شما به سرعت قبل بر روی صفحه نمایش ظاهر نمی‌شوند؟

بیشتر اوقات، علت کندی عملکرد گوشی اندرویدی به استفاده نامناسب کاربر از آن، یعنی عدم رعایت صحیح تمیز کردن و سازماندهی گوشی بر می‌گردد، بنابراین راه حل همیشه خرید گوشی جدید نیست.

اگر گوشی شما به طور ناگهانی کند شد، این نکات کاربردی را برای سرعت بخشیدن و بهبود عملکرد آن دنبال کنید.

پاکسازی مرورگر: بهینه سازی مرورگر وب معادل حذف درهم و برهمی سامانه دیجیتال دستگاه است و این راه حل برای تبلت‌های اندرویدی نیز موثر است.

بسیاری از کاربران اندروید مرورگر کروم گوگل را انتخاب می‌کنند، در حالی که کسانی که گوشی‌های سامسونگ دارند ممکن است مرورگر وب پیش فرض این شرکت را ترجیح دهند.

صرف نظر از انتخاب مرورگر در دستگاه اندرویدی شما، روند پاک کردن کش مشابه است.

پاک کردن حافظه پنهان: داده‌های حافظه پنهان مرورگر فضای داخلی ارزشمندی را اشغال می‌کند و می‌تواند سرعت تلفن شما را کاهش دهد و عملکرد آن را مختل کند.

با کلیک بر روی نام هر برنامه، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی و حافظه پنهان را پاک کنید.

انجام این کار برنامه‌ها را حذف نمی‌کند، فقط به هم ریختگی دیجیتال آن‌ها را پاک می‌کند.

حذف یا خاموش کردن برنامه‌های غیر ضروری: وقتی برنامه‌ای را حذف نصب می‌کنید، به طور کامل از گوشی شما حذف می‌گردد، در حالی که غیر فعال کردن یک برنامه، آن را فقط از لیست برنامه‌های فعال حذف و از اجرای آن در پس‌زمینه جلوگیری می‌کند.

اگر از برنامه‌های غیرفعال استفاده نکنید، برخلاف سایر برنامه‌های نصب‌شده، به‌روزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کنند یا در پس‌زمینه اجرا نمی‌شوند.

در این جا لازم به ذکر است که از نصب برنامه‌های اندرویدی که ادعا می‌کنند رم را پاک می‌کنند خودداری کنید، زیرا اغلب بیشتر از آنچه که منفعت دارند، منابع گوشی شما را مصرف می‌کنند.

غیرفعال کردن یا تغییر تنظیمات انیمیشن: تغییر برخی تنظیمات گرافیکی می‌تواند عملکرد گوشی اندرویدی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

کاهش استفاده از جلوه‌های صفحه نمایش مانند زوم کردن، پاننگ و چرخش نیز می‌تواند عمر باتری را بهبود بخشد.

در دستگاه‌های کندتر، گرافیک پیش فرض ممکن است باعث تاخیر در پاسخ گردد؛ بنابراین تنظیم معیار‌ها می‌تواند دستگاه‌های کند را سرعت بخشد.

به‌روزرسانی برنامه‌ها: بسیاری از برنامه‌ها اغلب به‌روزرسانی می‌شوند و نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌ها نه تنها باعث کندی عملکرد می‌شوند، بلکه نفوذ بدافزار‌ها و حملات هکری به سیستم عامل اندروید را آسان‌تر می‌کنند.

گوشی خود را هر چند روز یک بار راه اندازی مجدد کنید: این عمل با حذف آشفتگی‌های دیجیتالی انباشته شده، حافظه داخلی و حافظه را آزاد می‌کند. هنگامی که تلفن شما به درستی کار نمی‌کند، همیشه اولین قدم خوبی است.

ویجت‌های اضافی را حذف کنید: ویجت‌ها روشی عالی برای کار با برنامه‌ها هستند، اما منابع سیستم را مصرف می‌کنند و باعث کاهش رم و عمر باتری می‌شوند؛ بنابراین همه ابزار‌های میانبر به جز آن‌هایی که همیشه استفاده می‌کنید را حذف نصب کنید.

تنظیم نرخ تازه‌سازی صفحه: نرخ تازه‌سازی صفحه اندروید سرعت واکنش صفحه نمایش به عکس‌ها و ویدیو‌ها را کنترل می‌کند.

هرچه این نرخ بیشتر باشد، به‌روزرسانی صفحه نمایش سریع‌تر یا روان‌تر است. به عبارت دیگر، هرچه نرخ هرتز بالاتر باشد (مانند ۱۲۰ هرتز)، صفحه نمایش سریعتر پاسخ داده و تازه می‌گردد. 

ظرفیت حافظه را آزاد کنید: حافظه پر می‌تواند دلیل کاهش سرعت تلفن باشد. در این جا باید به طور منظم حافظه را آزاد کنید و تمام عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی‌ها و … غیرضروری را حذف کنید تا تلفنتان سریع‌تر و روان‌تر کار کند.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه: اگر هیچ یک از روش‌های بالا برای رفع مشکلات عملکرد گوشی شما کار نکرد، بازنشانی به تنظیمات کارخانه ممکن است راه‌حل نهایی باشد. بازنشانی به تنظیمات کارخانه تمام داده‌ها و تنظیمات گوشی شما را پاک می‌کند و آن را به حالت اولیه کارخانه باز می‌گرداند.

این فرآیند باید به عنوان آخرین راه حل انجام گردد، زیرا منجر به از دست رفتن تمام اطلاعات شخصی شما می‌گردد. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از تمام اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *