کار کارمندان 10 روز کم می‌گردد

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، حسن لطفی افزود: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بحث کاهش ساعات کار اداری نیز مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد‌: براساس  ماده یک این لایحه و محاسبات دولت میزان کار کارمندان در هفته از 44 ساعت به 42.5 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره هدف دولت از کاهش ساعت کاری کارمندان نیز توضیح داد: دولت پیش‌بینی و برآورد کرده است که با کاهش ساعت کاری کارمندان در حوزه انرژی یعنی آب، برق و گاز صرفه جویی خواهد شد.

لطفی ادامه داد: افزون بر این با کاهش ساعت کاری در طول سال کارمندان‌ 10 روز کمتر کار می‌کنند و این مساله می‌تواند‌ تبعات اجتماعی مثبتی داشته باشد، برای نمونه افراد بیشتر می‌توانند در کنار خانواده باشند.

به گفته وی ماده یک این لایحه در کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و تبصره‌های دیگر آن در جلسات آینده کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا با این رویکرد کارایی کارمندان بیش از پیش کاهش پیدا نمی‌کند؟ به جام جم آنلاین گفت:‌ عوامل مختلفی در بهره‌وری کارمند نقش دارد، زیرا ‌حضور صرف سبب افزایش بهره‌وری کارمندان نمی‌گردد و بررسی این مساله ‌به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد.

لطفی با بیان اینکه کاهش ساعت کاری نقش کوچکی در افزایش بهره‌وری کارمندان دارد، بیان کرد:‌ افزایش بهره‌وری به مسائل دیگری مانند انگیزه، حقوق و مزایا نیز بستگی دارد.

کار کارمندان 10 روز کم می‌شود | تعطیلی شنبه‌ها به کجا رسید؟

وی درباره اینکه آیا با کاهش ساعت کاری تغییری در حقوق دریافتی کارمندان دولت ایجاد می‌گردد؟ نیز توضیح داد: حقوق دریافتی کارمندان دولت با تغییر ساعت تغییری نخواهد کرد‌‌.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مطرح شدن تعطیلی ‌شنبه‌ها نیز توضیح داد: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه‌ها‌ از اختیارات دولت است. ‌

وی در پاسخ به این پرسش که بحث تعطیلی شنبه‌ها چقدر جدی است؟ به جام جم آنلاین گفت: برخی نمایندگان معتقدند با توجه به اینکه‌ کشورهای اسلامی  شنبه‌ها را تعطیل هستند، بهتر است در کشورمان نیز شنبه‌ها تعطیل باشد‌. اما این مساله هنوز در کمیسیون اجتماعی مطرح و بررسی نشده است.

لطفی یادآور شد: ما با افزایش تعطیلات موافق هستیم. اما به این شرط که به افزایش بهره‌وری منجر گردد.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *