۶ برنامه CAD رایگان برای ویندوز، مک و لینوکس

[ad_1]

LeoCAD
https://www.leocad.org/download.html
برنامه LeoCAD یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده جهت اهداف آموزشی است که به کاربران امکان خلق طرح‌های مجازی، اشکال مختلف ومدل‌های متنوع با استفاده ازLEGO را می‌دهد که برای افراد تازه‌کار بسیار ایده‌ال به نظر می‌رسد. ترکیب ابزارهای پایه و پیشرفته موجب شده تا طیف هدف نرم افزار، بسیار وسیع باشد. این عنوان به شکل متن باز منتشر شده؛ در نتیجه جامعه کاربری آن می‌تواند قابلیت‌ها و امکانات جدید را به صورت پیوسته توسعه دهد. 

Blender
https://soft۹۸.ir/software/۳d-tools/۱۴۴۱۱-blender.html
Blender به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های طراحی کامپیوتری درسال‌های اخیر مطرح شده است که پتانسیل استفاده در زمینه‌های مختلفی را دارد. اگرچه ماهیت این نرم‌افزار بسیار پیچیده است،امامی‌تواند کاربردهای گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. همچنین مجوز متن بازموجب شده تا قابلیت‌های جانبی زیادی توسط جامعه کاربری برای آن توسعه پیدا کنند.

DesignSpark
https://p۳۰download.ir/fa/entry/۹۱۶۱۰/ansys-spaceclaim-۲۰۲۰
محیط نرم افزار DesignSpark شباهت بسیاری به برنامه محبوب اتوکد داردوبه عنوان گزینه‌ای استاندارد برای استفاده در صنایع مطرح شده است. بسیاری ازقابلیت‌های بصری درون آن جای‌داده شده‌اند ومی‌تواند به عنوان جایگزین رایگان اتوکد مورد استفاده قرار بگیرد. به طور معمول کاربران این برنامه با طرح‌های وسیع مانند نقشه‌های ساخت و ساز سروکار دارند.

Houdini
https://soft۹۸.ir/software/۳d-tools/۳۰۹۲-sidefx-houdini-master.html
Houdini یکی دیگر ازنرم‌افزارهای محبوب دراین لیست است که یک سروگردن ازسایررقبا بالاتر به نظر می‌رسد. عملکرد مشابه با مدل‌سازی پارامتریک(مشابه Blender) به کاربر اجازه می‌دهد تا امکان تغییر ویژگی‌های طرح‌ها یا اشیای مختلف را داشته باشد. امکانات پیشرفته موجود در برنامه، استفاده از آن درصنایع ورشته‌های مختلف راامکان‌پذیر می‌سازد و درزمینه‌های انیمیشن‌سازی و توسعه بازی از شهرت بیشتری برخوردار است.

FreeCAD
https://p۳۰download.ir/fa/entry/۵۸۵۷۴/freecad
برنامه FreeCAD جایگزینی رایگان برای طراحی مدل‌های سه بعدی است که محیط و تنظیمات پیشرفته را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ماهیت نرم‌افزار به‌صورت ماژولار است‌ومی‌توان ازافزونه‌های مختلف برای افزایش کاربرد آن در زمینه‌های متفاوت از جمله رباتیک و فرآیند‌های مکانیکی ماشینی (مثل CNC) استفاده کرد.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *