دلایل روشن شدن خودکار رایانه و رفع آن

[ad_1]

این مشکل می‌تواند آزاردهنده، ترسناک یا حتی هزینه‌بر باشد. در این مقاله، برخی ازدلایل روشن شدن کامپیوتر و راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل را توضیح داده و کمک می‌کنیم کامپیوتر خود را به حالت عادی بازگردانید عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند ازدلایل روشن شدن اتوماتیک پی سی باشد. ازجمله این‌ها می‌توان به تنظیمات ویندوز، تسک‌های برنامه‌ریزی شده، لوازم جانبی، تنظیمات BIOS، بدافزار، قطعی برق و… اشاره کرد.

Hibenate
هریک از این دلایل روشن شدن کامپیوتر به صورت ناگهانی ممکن است راه حل متفاوتی داشته باشند که می‌توانید آن را امتحان کرده و مشکل را حل کنید. با این حال، قبل از شروع عیب‌یابی باید مطمئن شوید که رایانه شما یکدفعه از غیب روشن نمی‌گردد و حالت Sleep یا Hibenate روشن بوده است یا خیر.برای انجام این کار، می‌توانید تنظیمات Power را در کنترل پنل خود بررسی کرده و ببینید که آیا کامپیوتر شخصی شما برای مدت معینی عدم فعالیت روی حالت Sleep یا Hibenate تنظیم شده است یا خیر. اگر چنین بود، می‌توانید این حالت‌ها را غیرفعال کنید یا تنظیمات را برای جلوگیری از روشن شدن غیرمنتظره رایانه شخصی خود تغییر دهید.اما اگر روشن شدن ناخواسته کامپیوتر به دلیل حالت خواب نبود چه؟ در این صورت ممکن است موارد زیر دلیل روشن شدن کامپیوتر به صورت خودکار باشد:

راه‌اندازی سریع ویندوز
این قابلیتی است که به رایانه شما اجازه می‌دهد با ذخیره وضعیت سیستم دریک فایل هایبرنیت،سریع‌تر بوت گردد. با این حال، این ویژگی ممکن است باعث گردد کامپیوتر شما به طور غیرمنتظره‌ای از حالت خواب خارج شده یا ناگهان خاموش گردد.

فرامین زمان‌بندی شده
تسک‌های زمان‌بندی شده یکی از دلایل روشن شدن کامپیوتر به صورت خودکار است. این تسک‌ها، دستوراتی هستند که به طور خودکار در یک زمان یا بازه زمانی خاص اجرا می‌شوند، مانند به‌روزرسانی، پشتیبان‌گیری، اسکن و…  . برخی از این کارها ممکن است چنین گزینه‌ای داشته باشند که کامپیوتر شما را در حالت Sleep روشن کنند.

لوازم جانبی  
برخی از دستگاه‌ها مانند صفحه کلید، ماوس، آداپتور شبکه وغیره ممکن است این قابلیت را داشته باشند که کامپیوتر شما را هنگام دریافت سیگنال یا ورودی روشن کنند. برای مثال، اگر ماوس خود را حرکت دهید یا کلیدی را روی کیبورد فشار دهید، ممکن است کامپیوتر شما ناخواسته روشن گردد.

تنظیمات بایوس  
اینها تنظیماتی است که عملکردهای اصلی کامپیوتر شما مانند دستور راه اندازی، مدیریت انرژی و… را کنترل می‌کنند.برخی از این تنظیمات ممکن است گزینه‌ای داشته باشد که باعث روشن شدن اتوماتیک رایانه در زمان یا رخداد خاصی شو‌د.از این رو می‌توانید با ورود به منوی BIOS هنگام روشن شدن سیستم، این تنظیمات را بررسی کرده و تغییر دهید. مراحل دقیق این کار با توجه به مدل رایانه و سازنده آن متفاوت است.

بدافزارها می‌توانند علت روشن شدن خودکار کامپیوتر باشند!
بدافزاها نیز می‌توانند از دلایل روشن شدن کامپیوتر به صورت خودکار باشند.برخی نرم افزارهای مخرب ممکن است سعی کنند از راه دور به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کرده یا بخواهند کارهای غیرمجازی انجام دهند که شاید به‌خاطر آن سیستم شما روشن گردد. به همین دلیل باید رایانه شخصی خود را به طور مرتب با یک برنامه آنتی ویروس قابل اطمینان اسکن کرده و هر گونه فایل یا برنامه مشکوک را حذف کنید.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *