دوربین شفاف در شیشه‌های منزل!

[ad_1]

نمایشگر اچ‌یودی(Head-up display) نمایشگری فرانما است که اطلاعات را بدون این‌که بیننده مجبور باشد جایی دیگر را نگاه کند، جلوی دید وی نمایش می‌دهد.نمایشگر‌های HUD در آغاز برای هواپیما‌های نظامی طراحی شده بود‌، ولی هم‌اکنون در هواپیما‌های تجاری، تانک و وسایل دیگر از جمله خودرو‌ها نیز استفاده می‌شو‌د.شرکت زایس اولین بار این خبر را در اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد و تا سال گذشته برای استفاده در نمایشگر‌های HUD واقعیت افزوده در کابین هواپیما به بلوغ کافی رسید.سپس این شرکت در نمایشگاه IAA Mobility ۲۰۲۳ برنامه‌های خود را برای حرکت به سمت برنامه‌های کاربردی این فناوری در خودرو‌ها اعلام کرد و اکنون برای تولید انبوه آن تلاش می‌کند.این فناوری با یک لایه پلیمری نازک محقق شده است که می‌تواند هر سطح شیشه‌ای شامل پنجره‌های ساختمان‌ها، صفحه‌های شفاف و پنجره‌های جانبی وسایل نقلیه را به صفحه‌ای برای ارتباطات متناسب با تقاضای کاربران تبدیل کند.این شرکت می‌گوید که این لایه بیش از ۹۲ درصد شفافیت ارائه می‌دهد و دارای حسگر‌های نوری بسیار دقیق است که عملکرد‌های نمایش، تشخیص، روشنایی و فیلتر کردن را ترکیب می‌کند.این فناوری شامل نمایشگر‌های روبه‌رویی واقعیت افزوده برای رانندگان خودرو خواهد بود.این شیشه هوشمند علاوه بر نمایش اطلاعات، نقشه و مسیر در میدان دید راننده، می‌تواند محتوا‌های مختلف از جمله فیلم‌ها را روی شیشه‌های جانبی و عقب خودرو نمایش دهد یا شیشه‌ها را کمی تیره کند یا متون و تصاویر را فقط از داخل یا خارج قابل مشاهده کند.شرکت زایس همچنین به سطوح جدیدی از آزادی طراحی اشاره می‌کند که راه را برای نمایش هولوگرافیک باز کرده است.مسلما جالب‌ترین جنبه این فناوری، تعبیه یک حسگر پنهان در میان شیشه است.این امر به طور موثر نیاز به سوراخ کردن یا برش شیشه برای قرار دادن دوربین و حسگر را رفع می‌کند و حتی می‌تواند به این معنا باشد که دوربین‌ها با تأثیر حداقلی بر درخشندگی و بازتولید تصویر در وسط یک نمایشگر قرار گیر‌د. زایس می‌گوید این تنظیمات را می‌توان برای جمع‌آوری داده‌های محیطی، مانند آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش نیز گسترش داد.

ChatGPT جایگزین دستیار گوگل دراندروید
در سال ۲۰۲۳، جهان شاهد افزایش هوش مصنوعی مولد بود و چت ربات‌هایی مانند ChatGPT OpenAI و Bard گوگل پیشرو بود‌. کشف اخیر در کد برنامه اندروید ChatGPT حاکی از یک تغییر بالقوه در چشم انداز هوش مصنوعی است که نشان می دهد ChatGPT به دستیار پیش فرض اندروید تبدیل می گردد. این حرکت می تواند چالش مهمی برای دستیار قدیمی گوگل در اندروید باشد. بیایید به جزئیات بپردازیم و بررسی کنیم که چگونه ChatGPT می‌تواند جایگزین دستیار Google و چالش‌های پیش‌روی آن گردد.آخرین نسخه برنامه اندرویدChatGPT، نسخه ۱.۲۰۲۳.۳۵۲، سرنخ‌های جالبی رادرمورد جاه طلبی‌های خود برای جایگزینی دستیار Google نشان‌می‌دهد. رشته‌های کد کلیدی، مانند «com.openai.voice.assistant.AssistantActivity»ویک‌فایل XML «assistant_interaction_service» به عملکرد دستیار صوتی‌وقصد تبدیل شدن به برنامه دستیار پیش‌فرض اشاره دارد. با این حال، اعلان‌های ناقص Manifest و یک فعالیت دستیار خراب نشان می‌دهد که این ویژگی هنوز دردست توسعه است.علی‌رغم نکات امیدوارکننده، ChatGPT در جایگزینی کامل دستیار گوگل در اندروید با چالش‌هایی مواجه است. عملکرد ناقص، با فعالیت دستیار که پس از فعال‌سازی خراب می‌گردد، نشان‌دهنده کار توسعه مداوم است. علاوه بر این، محدودیت‌های مربوط به APIهای ممتاز ممکن است توانایی ChatGPT را برای پاسخ دادن به کلمات کلیدی سفارشی محدود کند و به طور بالقوه عملکرد آن را در مقایسه با دستیار Google محدود کند.
 تصمیم OpenAI:
باوجود چالش ها، به نظر می رسدOpenAI مصمم است کهChatGPT را به یک رقیب قدرتمند تبدیل کند. آخرین برنامه یک کاشی تنظیمات سریع برنامه ریزی شده را برای دسترسی آسان نشان می دهد و برتعهد OpenAI به راحتی کاربر تأکید دارد. با این حال، کاربرانی که علاقه مند به جایگزینی کامل دستیار Google با ChatGPT در اندروید هستند، ممکن است به اشتراک ChatGPT Plus نیاز داشته باشند.
 حرکت متقابل گوگل با بارد:
ازآنجایی که OpenAI در تلاش است تا ChatGPT را به عنوان یک دستیار ارزشمند اندروید معرفی کند، گوگل در حال آماده شدن برای راه اندازی Assistant with Bard است. این رقیب آینده یک پویایی جذاب به میدان نبرد هوش مصنوعی اضافه می کند. حرکات استراتژیک OpenAI، مانند تبدیل ChatGPT به دستیار پیش‌فرض و ارائه روش‌های دسترسی راحت، با هدف اطمینان از جذابیت مداوم آن در مواجهه با اکوسیستم دستیار گوگل در حال تکامل است.

ادغام  گوگل بارد با  دستیار گوگل اسیستنت
تصاویر و اسکرین‌شات‌هایی از Assistant with Bard فاش شده که رابط کاربری، عملکردها و تنظیمات این برنامه را نشان می‌دهند. کاربران اندروید می‌توانند بین گوگل اسیستنت قدیمی و Assistant with Bard یکی را انتخاب کنند؛ یاآن‌که ویژگی‌های دستیار قدیمی را در بارد به کار ببرند. این تصاویر نشان می‌دهند که چگونه Assistant with Bard می‌تواند با برنامه‌های مختلف گوگل ارتباط برقرار کند تا اکوسیستم گوگل یکنواخت‌تر گردد.

اختراع هدفون عجیب و غریب!
هرچه درباره نویز کنسلینگ و اختراعات هدفون شنیده‌اید  بگذارید کنار، این بار ژاپنی‌ها با فناوری جدید  خود حسابی گرد و خاک کرده‌اند.شرکت ژاپنی نوم (NWM یا New Wave Maker) هدفون‌ عجیبی به نمایش گذاشته که مانند یک سیستم معکوس ANC عمل می‌کند. این هدفون‌ که MBH۰۰۱ نام دارد، صداهای تولیدشده‌ای را که به سمت گوش کاربر حرکت نکند، حذف می‌کند.از نظر فنی، MBH۰۰۱ همانند سیستم حذف نویز فعال از موج‌های مخرب استفاده می‌کند که با ایجاد موج‌های صوتی متناسب، امکان حذف نویزهای محیطی را دار‌د. این ویژگی در هندزفری‌ها و هدفون‌های Closed-back مانند هدفون اپل Airpods Max که از پوششی برای محافظت از درایورها و سیستم تولید صدای بلندگوها استفاده می‌کند کاملا رایج است. اما در هدفون‌های جدید نوم واقعا با اسپیکرهایی روبه‌رو هستیم که کنار گوش‌های کاربر قرار می‌گیرند.
 هنگام استفاده از هدفون‌های NWM، کاربر می‌تواند هم‌زمان با گوش کردن به موسیقی یا مکالمه صوتی، صداهای اطراف خود را نیز بشنود؛ اما به کمک تکنولوژی جدید مورد استفاده، با اینکه با هدفونی Open-back روبه‌رو هستیم، اطرافیان صدای موزیک در حال پخش توسط هدفون‌ها را نخواهند شنید. هدفون MBH۰۰۱ طراحی بسیار متفاوتی دارد که آن را از تمامی هدفون‌های دیگر متمایز می‌کند. از جمله مشخصات فنی این محصول جالب که در وبسایت رسمی NWM منتشر شده می‌توان به درایورهای دوگانه ۳۵‌و۱۲میلیمتری و پشتیبانی از قابلیت Multipoint برای اتصال هم‌زمان به چند دستگاه اشاره کرد. کمپانی NWM زمان عرضه MBH۰۰۱ را اواسط سال ۲۰۲۴ اعلام کرده اما اطلاعات بیشتری درباره قیمت هدفون منتشر نکرده است.

ورود هوش مصنوعی به تلسکوپ های خانگی 
سلسترون بیش از شش دهه است که روی تلسکوپ ها کار می کند. برای همگام شدن با موج جدید فناوری، یعنی توسعه و استفاده از هوش مصنوعی، این شرکت اکنون تلسکوپ سلسترون اورجین را معرفی کرده است، یک رصدخانه خانگی هوشمند که فناوری پیچیده نجومی را با دسترسی کاربرپسند ترکیب می کند. به گفته این شرکت، این یک پیشرفت قابل توجه در دنیای رصد ستاره ها است. به گفته IA، تلسکوپ خانگی Celestron Origin گواهی بر تعهد سازنده برای جذاب تر کردن رصد ستاره ها برای علاقه مندان در همه سطوح است. به گزارش ایسنا، این رصدخانه خانگی با تلفیق دهه ها نوآوری و تخصص سلسترون در تلسکوپ و نور، نوید تجربه ای منحصر به فرد را می دهد. در قلب این تلسکوپ یک نسخه سفارشی شده از سیستم نوری RASA f/۲.۲ قرار دارد. این فناوری که توسط محققان و موسسات حرفه ای در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است، میدان دید وسیع و قابلیت های نوردهی سریع تلسکوپ را فراهم می کند. یک سنسور داخلی دوربین همراه با پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی به سرعت شگفتی های آسمانی را به تصاویر واضح و با جزئیات خیره کننده تبدیل می‌کند که می توان از طریق تلفن های هوشمند، تبلت ها یا تلویزیون های هوشمند به آنها دسترسی داشت. کوری لی، مدیرعامل سلسترون، بر ماهیت دگرگون کننده سلسترون اوریجین تاکید کرد و گفت: «با سلسترون اوریجین، هدف ما بازتعریف رصد ستاره ها و تبدیل آن به تجربه ای بی دردسر، غوطه ور و شگفت انگیز برای همه، از مبتدی تا عکاسان نجومی با تجربه است.»
دنیایی پر از راحتی
این تلسکوپ خانگی علاوه بر نورپردازی و قابلیت های چشمگیرش، دارای مجموعه نرم افزاری داخلی و اپلیکیشن موبایلی است که هر جنبه ای از رصد ستاره ها را ساده می کند. فعالیت هایی مانند تراز آسمان، تشخیص اشیای آسمانی و ردیابی خودکار در این برنامه به صورت یکپارچه مدیریت می شوند و تجربه ای بدون دردسر را بدون توجه به سطح مهارت فرد تضمین می کنند. لی توضیح می‌دهد: «با بیش از یک سال توسعه، Celestron Origin گواهی بر تعهد ما به نوآوری است. این نشان دهنده بیش از ۶۰‌سال تعهد سلسترون به ارائه یک تجربه بی نظیر از رصد ستارگان داخلی است.

با اندروید خداحافظی کنید!
براساس اطلاعیه هواوی ظاهرا این شرکت قصد دارد به جای انتشار نسخه‌ جدید سیستم‌عامل، سراغ استراتژی‌های جدیدی برود و پیشرفت توسعه اپلیکیشن‌های بومی برای HarmonyOS را به نمایش بگذارد. هدف هواوی ارتباط با شرکا و کشف فرصت‌های تجاری جدید است. شرکت‌کنندگان و بینندگان مراسم می‌توانند با مدیران کلیدی تعامل داشته باشند، سؤال بپرسند و با آینده‌ HarmonyOS آشنا شوند. رویداد هواوی درهشت شهر بزرگ چین برگزار خواهد شد. تولیدکننده‌ گوشی هواوی و تبلت هواوی در حال همکاری با شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف مانند بازی، شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکار است. این مشارکت‌ها روی توسعه‌ اپلیکیشن‌های بومی برای اکوسیستم هواوی متمرکز هستند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ چینی درحال توسعه‌ اپلیکیشن برای سیستم‌عاملHarmonyOS NEXT هستند.انتظارمی‌رودهواوی اولین نسخه‌ بتا از سیستم‌عامل جدیدش را در نیمه اول سال۲۰۲۴ منتشر کند. برخی گزارشات پیش‌بینی می‌کنند که HarmonyOS هواوی تا سال ۲۰۲۴ از iOS اپل به عنوان دومین سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند در چین پیشی بگیرد.

گوشی هزار رنگ معرفی شد
اینفینیکس جدیدترین فناوری E-Color Shift خود را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته است. فناوری مذکور به کمک جوهر الکترونیکی E-Inc Prism باعث می‌گردد تا پنل‌ پشتی گوشی‌های هوشمند بدون مصرف انرژی، رنگ‌ و طرح خود را را تغییر دهد و حفظ کند. فناوری یاد شده به کاربران کمک می‌کند پنل پشتی گوشی خود را براساس سلیقه و روحیات خود شخصی‌سازی کنند و به دستگاه خود ظاهر و حس‌وحال تازه‌ای ببخشند. سازنده‌ گوشی اینفینیکس در کنار گوشی‌هایی با قابلیت تغییر رنگ ازفناوری‌ جدید در زمینه باتری به نام AirCharge رونمایی کرد که گوشی‌های هوشمند را از کابل شارژ بی‌نیاز می‌کند. این فناوری از رزونانس مغناطیسی و الگوریتم‌های تطبیقی برای تسهیل شارژ بی‌سیم تا فاصله‌ ۲۰ سانتی‌متری و در زاویه‌ ۶۰ درجه تا ۷٫۵وات استفاده می‌کند.فناوری دیگری به نام Extreme-Temp مشکل رایج انجماد لیتیوم یون در شرایط آب و هوایی سرد را برطرف می‌کند. اینفینیکس ادعا می‌کند که فناوری جدید به باتری‌ها اجازه می‌دهد در دمای منفی ۴۰ درجه‌ سانتی‌گراد کار کنند.

با خودروی‌تان  صحبت کنید
فولکس واگن اعلام کرد:« دستیار صوتی این شرکت که با «چت چی بی تی» در خودروها ادغام شده، تا اواسط سال قادر خواهد بود با رانندگان صحبت کند. این شرکت نخستین خودروهای مجهز به فناوری جدید را تا اوایل سه ماهه دوم سال جاری در دسترس مشتریان خود درآمریکای شمالی و اروپا قرار خواهد داد‌.این اپلیکیشن هوش مصنوعی درخودرو می تواند طیف وسیعی از درخواست‌ها را تشخیص و به آن پاسخ دهد و مشتریان اکنون می توانند عملکردهای داخل خودرو خود را بدون لمس هیچ دکمه‌ای تنظیم کنند.

محدودیت محتوا برای نوجوانان در متا
به گزارش اینتیتر، پس از افزایش فشار رگولاتورهای جهان بر متاپلتفرمز برای محافظت ازکودکان درمقابل محتوای مخرب، این شرکت اعلام کرد محدودترین تنظیمات کنترل محتوا در اپ‌ها برای تمام نوجوانان اعمال می‌گردد. به گزارش رویترز، پس از افزایش فشار رگولاتورهای سراسر جهان بر متاپلتفرمز برای محافظت از کودکان در مقابل محتوای مخرب، این شرکت متا اعلام کرد محتوای بیشتری را برای کاربران نوجوان در فیس بوک و اینستاگرام نمایش نمی‌دهد. متا در یک پست وبلاگی اعلام کرد: اکنون محدودترین تنظیمات کنترل محتوا دراپ‌ها برای تمام نوجوانان اعمال می‌شودوعبارات جست‌وجوی اضافی در اینستاگرام محدود می‌شوند. این اقدام احتمال برخورد نوجوانان با محتوای حساس مانند خودکشی، آزار به خود و اختلالات غذا خوردن را هنگام استفاده از ویژگی‌هایی مانند جست‌وجو و اکسپلور در اینستاگرام سخت‌تر می‌کند. این شرکت آمریکایی اعلام کرد احتمالاً اقدامات مذکور در هفته‌های آینده اعمال می‌گردد به ایجاد تجربه‌ای متناسب با سن هنگام استفاده از اپ منجر می‌گردد. متا به دلیل اعتیاد‌آوری اپ‌هایش و همچنین دامن زدن به بحران روحی جوانان در آمریکا و اروپا تحت فشار است. دادستان‌های کل ۳۳ ایالت آمریکا ازجمله کالیفرنیا و نیویورک در ماه اکتبر از متا شکایت و اعلام کردند این شرکت به‌طور مستمر عموم مردم را درباره خطرات پلتفرم‌هایش گمراه کرده است. 

باگ ناگهانی و عجیب آیفون کاربران راغافلگیر کرد!
بررسی‌ها نشان می‌دهد که iOS ۱۷.۳ و iPadOS ۱۷.۳ نه‌تنها در حالت OTA ازدسترس خارج شده‌اند بلکه نصب آن‌ها ازطریق Developer Center نیز غیرممکن شده است.کاربران پس از نصب iOS ۱۷.۳ و iPadOS ۱۷.۳ روی گوشی اپل و تبلت اپل متوجه شدند دستگاه وارد چرخه‌ ریستارت می‌گردد و امکان استفاده از آن وجود‌ندارد.تنها راهکار برای رفع مشکل، پاک‌کردن داده‌های آیفون بود وبه همین دلیل اپل سریعابه‌روزرسانی‌های جدیدراازدسترس خارج کرد.گزارش‌های غیررسمی می‌گویند باگ جدید بتای iOS ۱۷.۳ به قابلیت Back Tap ارتباط داشته است؛ اما این ادعا توسط اپل تأیید نشده. در این بین برخی از کاربران که Back Tap را فعال کرده بودند، بدون مشکل با بتای جدید iOS ۱۷.۳ کار کردند. با فعال سازی قابلیت Back Tap می‌توانید ازطریق ضربه روی پنل پشتی گوشی، یک‌سری کارها انجام دهید.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *