علت روشن نشدن گوشی آب خورده چیست؟

[ad_1]

آب‌خوردگی گوشی‌های هوشمند می‌تواند از طریق رطوبت در محیط، تماس با مایعات و یا حتی آب‌ ریختگی براثر حوادث ناخوشایند ناشی گردد. حالا چرا گوشی آب‌خورده روشن نمی‌گردد؟ بیاید کمی عمیق تر به موضوع بپردازیم تا علت روشن نشدن آن را هم متوجه شوید، ولی این موضوع را بدانید که گاهی اوقات گوشی آب خورده ممکن است روشن هم بماند، اما بازهم خطرناک است و در ادامه مطلب به طور کامل به آن پرداخته ایم.

آب ورودی می‌تواند به سیم‌ها، قطعات الکترونیکی و مدارهای داخلی گوشی آسیب برساند و منجر به قطع ارتباطات الکتریکی و تعمیرناپذیری گوشی گردد، به همین دلیل گوشی آب خورده ممکن است روشن نشود. از همین رو اگر گوشی آب خورده روشن نمی‌گردد، سعی کنید اقدامات لازم را که در ادامه مطرح می‌کنیم حتما انجام دهید.
اقدامات لازم زمانی که گوشی داخل آب افتاد
اگر گوشی شما هنوز روشن است، فورا گوشی را خاموش کنید و تلاش کنید تا آب را از داخل گوشی با استفاده از مکنده‌ای مناسب خارج کنید. حتی اگر گوشی هنوز روشن باشد، این به معنای عدم وجود خطر نیست، در واقع احتمال آسیب به قطعات داخلی کماکان وجود دارد. با این حال، از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید، چون این امکان وجود دارد که آب را به نقاطی که هنوز خشک نشده، منتقل کنید.

هیچ وقت گوشی آب‌خورده را به شارژ نزنید! اتصال به شارژر می‌تواند باعث بیشتر شدن آسیب دیدگی گردد. در واقع اتصال به شارژر، جریانی به داخل گوشی می‌فرستد و می‌تواند به مدار اصلی آسیب برساند. در نتیجه تا زمان تعمیر، از این کار خودداری کنید.

بلافاصله به تعمیرگاه و یک مرکز تعمیرات موبایل مجاز و معتبر مراجعه کنید. تعمیر گوشی آب‌خورده، به تجربه و دقت خاصی نیاز دارد و برای تعمیر صحیح و اصولی آن، به تکنسین‌های ماهر و متخصص احتیاج دارید.توصیه ما به شما این است که از راه‌های غیرحرفه‌ای و نادرستی که در اینترنت یافت می‌گردد، استفاده نکنید تا از خسارات بیشتر جلوگیری کنید.

یک روش رایج که معمولا برای تعمیر گوشی‌های آب‌خورده پیشنهاد می‌گردد، قرار دادن گوشی در کیسه برنج است. این امر به ‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باید توجه داشت که این روش نه تنها ممکن است به مشکلات جدی‌تر در گوشی منجر گردد، بلکه می‌تواند عامل نفوذ خرده‌های برنج به داخل دستگاه شده و باعث آسیب به قطعات و برد گوشی گردد. بنابراین بهتر است روش‌های حرفه‌ای‌ تر را برای تعمیر گوشی آب خورده در نظر بگیرید.
آیا گوشی آب خورده تعمیر می‌گردد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که گوشی‌های آب‌خورده در برخی موارد و بنا به شرایطی، تعمیر می‌شوند. اگر آب به قسمت‌های حیاتی گوشی نفوذ نکرده و قطعات داخلی به طرز جدی آسیب ندیده باشند، امکان تعمیر گوشی آب خورده وجود دارد و می‌توانید اقدام به تعمیر آن نمائید.
 به هیچ عنوان سعی نکنید خودتان اقدام به تعمیر آن کنید مگر این‌که دوره آموزش تعمیرات موبایل را سپری کرده باشید و توانایی انجام این کار را داشه باشید. سعی کنید تا از انجام هر گونه اقدام غیر ضروری خودداری کنید تا از بروز آسیب‌های  بیشتر به گوشی جلوگیری گردد و شانس تعمیر گوشی شما بیشتر باشد.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *