کاهش ۸۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در حوزه قضایی بشاریات

[ad_1]

رییس کل دادگستری استان قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حوزه قضایی بشاریات در بین دادگاه‌های بخش کل استان قزوین با کاهش ۸۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در ۵ ماهه نخست امسال رتبه نخست را کسب کرده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حوزه قضایی بشاریات در بین دادگاه‌های بخش کل استان قزوین با کاهش ۸۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در ۵ ماهه نخست امسال رتبه نخست را کسب کرده است.

کد خبر: ۱۴۲۱۵۶۱

مهرداد نوری – جام جم آنلاین قزوین: علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به گزارش معاونت آمار و فناوری اطلاعات؛ تعداد پروند‌های مسن و معوق این حوزه قضایی ابتدای سال تعداد ۶۷ فقره بوده که به ۱۳ فقره کاهش پیدا کرده است که این امر حاکی از کاهش بیش از ۸۰ درصدی این پرونده‌ها می‌باشد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار و ۱۱۰ پرونده وارد حوزه قضایی بشاریات شده و تعداد یک هزار و ۲۰۲ پرونده نیز منتهی به صدور رای گردید و عملکرد مثبت ۹۲، حائز بیشترین نرخ رسیدگی با ۱/۱ درصد رتبه نخست را در کل دادگاه‌های بخش استان بدست آورده است.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به لزوم توجه مدیران قضایی استان بر کاهش موجودی و افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی، صدور آرای قضایی متقن را نیز مورد تاکید قرار دادند.
رضا محمدی دستجردکی رییس حوزه قضایی بشاریات در ادامه گفت: در این مدت مسئولیت خود از ابتدای امسال براساس سیاست‌های ابلاغی رییس کل دادگستری استان مبنی بر کاهش موجودی پرونده‌ها و افزایش سرعت در رسیدگی و افزایش صلح و سازش را در این بخش مورد هدفگذاری قرار دادیم.
وی افزود: هم اکنون تعداد مانده پرونده‌ها ۲۹۱ فقره می‌باشد که این رقم در ابتدای سال ۳۹۵ فقره بود، که شاهد کاهش ۲۶ درصدی در مانده پرونده‌ها می‌باشیم. همچنین بیش از ۲۳ درصد از پرونده‌ها نیز در دادگاه به صلح و سازش ختم شده که در این حوزه بی سابقه است.
رییس حوزه قضایی بشاریات خاطر نشان کرد: کاهش اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها به خصوص پرونده‌های مسن و معوق و توسعه فرهنگ صلح و سازش از اهداف اصلی این دادگاه در بخش بشاریات است که این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.
newsQrCode

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *