ایران-هنگ‌کنگ با دلخوری!

[ad_1]

مرحله اول مسابقات برای ایران، با تقابل مقابل این دو تیم و البته ترکمنستان به پایان می‌رسد و از فروردین ۱۴۰۳ تیم‌ملی وارد مرحله نهایی مقدماتی خواهد شد.  امیر قلعه‌نویی در آستانه این بازی می‌گوید: «درست است که در رنک ۱۵۰ جهان قرار دارند اما در این چند سال روی تیم‌های پایه خوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این تیم دفاع فشرده خیلی خوبی انجام می‌دهد. در ضد حمله هم بسیار قوی است. روی کاشته‌ها هم کار کرده‌اند. با آنالیزی که داشتیم این ۳-۲ مورد را متوجه شدیم.» او از بازیکنان تیم‌ملی چنین توقعی دارد: «هم جام ملت‌ها و هم جام‌جهانی از امروز برای ما شروع می‌گردد. باید این دو بازی را به چشم بازی‌های مهم ببینیم. با همه کیفیت و با همه وجود باید بازی کنیم.»  در آن سو اما یورن اندرسون سرمربی تیم‌ملی هنگ‌کنگ حرف‌های خود را با گلایه شروع می‌کند: «می‌دانیم که ایران رنک ۲۱ جهان و ما رنک ۱۵۰ جهان را داریم. من ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بازیکن و سرمربی را دارم که بیشترش در آلمان بوده و در مرحله اول از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم. برای بازی مقدماتی جام‌جهانی می‌خواستیم دو جلسه تمرینی برگزار کنیم اما در زمینی تمرین کردیم که نتوانستیم این کار را انجام بدهیم و این به دور از احترام است. همانگونه که گفتم ۴۰ سال است در فوتبال حضور دارم اما تاکنون چنین زمین بدی در عمرم ندیده بودم.» او درباره بازی هم می‌گوید: «در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. با انگیزه، تاکتیک و برنامه‌هایی که داریم سعی می‌کنیم فوتبال قابل احترامی را به نمایش بگذاریم. البته این را بگویم به خاطر مصدومیت بازیکنان اصلی مجبور شدیم ۸-۷ بازیکن جدید دعوت کنیم و سعی داریم به آنها فرصت دهیم.» 
 
قلعه‌نویی مثل مورینیو است!
سردار آزمون مهاجم تیم‌ملی که در رم زیر نظر مورینیو کار می‌کند در کنفرانس دیروز پیش از بازی ایران و هنگ‌کنگ حاضر شد و جمله جالبی به زبان آورد. او وقتی قصد داشت درباره قلعه نویی حرف بزند گفت: «خدا را شکر الان مربی ما آدم رکی است. او و مورینیو رک هستند.» 

دفاع قلعه‌نویی از حاج‌صفی و ابراهیمی
عده‌ای معتقدند قلعه‌نویی با دعوت بازیکنان پا به سن گذاشته مثل حاج صفی، انصاری‌فرد، امید ابراهیمی و… برخلاف شعار جوانگرایی خود عمل کرده است. قلعه‌نویی در این باره می‌گوید: «۲ سنِ شناسنامه‌ای و فیزیکی وجود دارد. اگر از کریس رونالدو آزمایش بگیرند شاید نزدیک به ۳۰ سال باشد. وقتی بازیکنی مثل احسان حاج‌صفی در ۳۳ سالگی می‌تواند در باشگاه‌های اروپا مقابل مارسی بازی کند، نشان می‌دهد می‌توانیم از تجارب گران‌بها در مدت کوتاه استفاده کنیم. این را در مورد حاج‌صفی و امید ابراهیمی می‌گویم که سن‌شان از بقیه بالاتر است. منتقدان هم هر حرفی می‌زنند برای ما قابل احترام است ولی ما کارهای خوبی انجام دادیم.»

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *