بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۳

[ad_1]

شرکت NordPass به‌تازگی نسخه ۲۰۲۳ از ۲۰۰ رمزعبور رایج جهان را منتشر کرده و جای تعجب نیست که تعداد کمی از آنها امن است. درواقع ۱۰ گذرواژه پراستفاده جهان در سال جاری به‌راحتی و کمتر از یک ثانیه با ابزارهای Brute-force هک می‌شوند. اکثریت گذرواژه‌های رایج جهان در سال ۲۰۲۳ امنیت بسیار پایینی دارد و فقط تعداد انگشت‌شماری قابل کرک نیست. البته رمزعبور theworldinyourhand عملا غیرقابل شکستن است که در جایگاه ۱۷۳ رایج‌ترین گذرواژه‌ها قرار دارد و هک آن مدت‌ بسیار زیادی طول خواهد کشید.

۱- جایگاه پسوردها
اکثر مردم در سال ۲۰۲۳ مثل سال‌های گذشته از رشته‌های متوالی اعداد مثل:
۱۲۳ (جایگاه هشتم)، 
۱۲۳۴ (جایگاه پنجم)
۱۲۳۴۵ (جایگاه ۶)
۱۲۳۴۵۶ (جایگاه اول)
۱۲۳۴۵۶۷۸ (جایگاه سوم)
۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (جایگاه چهارم)
۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ (جایگاه ۱۰) به‌عنوان رمزعبور استفاده کرده‌اند.

۲- رمز عبور Aa۱۲۳۴۵۶
از آنجاکه در بسیاری از سرویس‌ها از کاربران درخواست می‌گردد ترکیبی از حروف و اعداد را به‌همراه حداقل یک حرف انگلیسی بزرگ به‌عنوان رمزعبور انتخاب کنند، برخی کاربران از Aa۱۲۳۴۵۶ به‌عنوان گذرواژه استفاده کرده‌اند. درواقع این رمزعبور جایگاه ۹ فهرست NordPass را به‌خود اختصاص داده است.

۳- Password
کلمه password نیز رتبه هفتم پراستفاده‌ترین رمزهای عبور ۲۰۲۳ را دراختیار دارد و از آنجاکه برخی سایت‌ها و برنامه‌ها نیاز به حداقل یک حرف بزرگ در گذرواژه دارد، کلمه Password (با P بزرگ) نیز به‌طور جداگانه جایگاه ۱۵ فهرست را به‌خود اختصاص داده است. جالب این‌که کلمه password (با حروف کوچک) از سال ۲۰۲۰ تاکنون همیشه بین ۱۰ رمزعبور پراستفاده‌ حضور داشته و سال قبل مقام اول را کسب کرد.

۴- admin
دومین رمزعبور پرکاربرد امسال، کلمه admin است. درواقع NordPass می‌گوید چهار میلیون و  ۸۸۵۰نفر در سال ۲۰۲۳ از این کلمه به‌عنوان گذرواژه استفاده کرده‌اند. تعداد کاربران که اعداد یک تا شش را به‌عنوان رمزعبور انتخاب کرده‌اند ۴٫۵ میلیون نفر بود.

۵- admin۱۲۳
نکته جالب این‌که فقط با افزودن ۱۲۳ به انتهای کلمه admin، امنیت آن به‌میزان قابل‌ توجهی افزایش می‌یابد. علاوه‌بر این استفاده از کاراکتر @ بین کلمات و اعداد، مدت‌زمان موردنیاز برای هک گذرواژه‌ها را تا یک ساعت افزایش می‌دهد.

۶- UNKNOWN
در فهرست ۲۰۲۳ پراستفاده‌ترین گذواژه‌های جهان، جایگاه ۱۱ به کلمه UNKNOWN اختصاص دارد و اگرچه امنیتش خیلی زیاد نیست اما برای هک آن حداقل ۱۱ دقیقه زمان نیاز است.

۷- Eliska۸۱
هک کلمه Eliska۸۱ حدود سه ساعت زمان نیاز دارد اما چنین کلمه‌ای چگونه در رتبه ۴۰ پراستفاده‌ترین گذرواژه‌ها قرار گرفته است؟ درواقع ۷۵هزار و  ۷۵۵ نفر از این عبارت به‌عنوان رمزعبور استفاده کرده‌اند.

۸- admintelecom

همچنین گذرواژه admintelecom که در جایگاه ۵۴محبوب‌ترین‌ها قرارمی‌گیرد، ازلحاظ سختی هک شدن، رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *