تلاش آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، آموس هوچستین، مشاور کاخ سفید در حوزه انرژی در گفتگو با بلومبرگ گفت آمریکا تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران را در بحبوحه حمله رژیم صهیونیستی به غزه با هدف کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز از صادرات نفت این کشور، سخت‌تر می‌کند.

وی گفت:«ما تحریم‌ های بیشتری اعمال می‌کنیم تا صادرات ایران پایین بیاید و در عین حال مطمئن می‌شویم که قیمت‌ نفت ایران هم پایین‌تر باشد».

در حالی این مقام آمریکایی از تشدید تحریم نفتی ایران سخن می گوید که بر اساس تحریم های وضع شده علیه ایران هرگونه خرید و فروش نفت ایران ممنوع بوده و کشورها یا شرکت هایی که اقدام به این کار کنند با مجازات آمریکا مواجه می شوند. با وجود وضع سخت ترین تحریم ها علیه صادرات نفت ایران این کشور در حال حاضر حدود 1.5 میلیون بشکه در روز نفت صادر می کند که نشان دهنده بی اعتنایی مشتریان در بازار جهانی نفت به قوانین تحریمی آمریکاست.

بر اساس گزارش بلومبرگ کنگره آمریکا اخیرا لایحه‌ای با هدف مجازات شرکت‌هایی که به صادرات نفت ایران کمک می‌کنند ارائه داده است. طبق این لایحه، بنادر و پالایشگاه‌هایی که نفت ایران را فرآوری می‌کنند تحریم خواهند شد. این لایحه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور دارد.

طبق گفته یکی از نمایندگان جمهوریخواه آمریکا، این لایحه پیامی واضح به کشورهایی مانند چین روسیه و دیگران است که به ایران کمک نکنند وگرنه باید با پیامدهای آن مواجه شوند.

[ad_2]
منبع

درباره ی webmaster7

مطلب پیشنهادی

عکس | قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت

[ad_1] حساب ایکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *